Američané zveřejnili data, která ukazují, že SUV jsou hrozbou pro chodce

                   

Vozy SUV se těší nesmírné popularitě. Segment, který se vyvinul původně z terénních vozů, však už není až tak dobrou volbou na terénu, jako spíše na běžné silnice. To mu ale nijak neubírá na zájmu zákazníků, což se odráží také v tom, kolik plnohodnotných SUV a kolik crossoverů dnes automobilky nabízejí.

I když jde o vozy spíše na silnice a do mírnějšího terénu, mají řadu jiných pozitiv. Je to určitá praktičnost, velikost, pohodlnost, ale také bezpečnost. O co bezpečnější však mohou být pasažéři ve voze, o to ohroženější mohou být ostatní. Americká organizace IIHS nyní zveřejnila, jak moc jsou vozy SUV nebezpečné, pokud jde o střet s chodcem.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Vysoká úmrtnost chodců

Statistiky mluví jasně a rozhodně nejsou nijak lichotivé. Získaná data pocházejí ze 79 nehod ze státu Michigan, ve kterých figurovali chodci a právě vozy SUV. Na základě vyhodnocených dat je zřejmé, že v případě rychlosti 32 – 63 kilometrů v hodině je šance na přežití chodce sedmdesátiprocentní. To znamená, že v 30 procentech případů chodec umírá. To je o 7 procent více, než při střetech s ostatními vozy, karosářské verze sedan, hatchback nebo kombi.

Analýza také ukázala, že pokud dojde ke střetu v rychlosti vyšší než 64 kilometry za hodinu, jsou důsledky fatální. Na základě analýzy nehod bylo zjištěno, že při střetech nad tuto rychlost nepřežil ani jeden chodec a jejich úmrtnost při nehodách s vozy SUV byla 100 procent. I tady je dobré zmínit porovnání s ostatními vozy, kde je hodnota úmrtnosti v podstatě o polovinu nižší a činí 54 procent.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Cestování v SUV zvyšuje riziko střetu s chodcem

Problémem SUV není jenom to, že při srážce tohoto vozu s chodcem mohou být důsledky fatální. I samotné cestování v SUV může zvyšovat pravděpodobnost toho, že ke střetu s chodcem dojde. Zatímco v jiných vozech může být rozhled celkem slušný, u vozů SUV pro svou velikost a hlavně výšku nemusí být tak dokonalý a chodce lze snáze přehlédnout. Hlavně potom děti, které mohou být v mnoha případech skutečně neviděné.

Americké statistiky také ukazují, že se počet nehod SUV a chodců mezi lety 2009 – 2016 zvýšil o 81 procent. Roli v tom pochopitelně hraje i nárůst počtu SUV na silnicích, ale ten není až tak markantní, jelikož z 21 procent je to 38 procent.

Diskuze Vstoupit do diskuze
129 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články