Youngtimer nemusí být jenom vzpomínkou na doby minulé. Může být také zajímavou investicí. Vybrat to pravé nemusí být vždy jednoduchou volnou. A tak jsme se zaměřili na to nejzajímavější, co devadesátá léta přinášela. V té doby to byla kupé, která budila zájem a pozornost. Zatímco dnes stojí spíše na okraji nabídky a zájmu, tak ve své době to byl hit. A proto lze vybírat z těchto velmi zajímavých kousků, které rozhodně stojí nejenom za koupi, ale také za to, abyste se v nich projeli.
Opel Calibra
O tomto kupé se musí říci, že se na něho spíše zapomíná. Je pravdou, že svým designem až příliš nevyniká, ale to není důvod, proč bylo být toto auto opomíjeno. Tento Opel Calibra byla zajímavý také rozmanitostí motorizací. Mezi základ patřil dvoulitr s výkonem 115 koní, což nebylo úplně to, co by si zájemci o stylové kupé přáli. Ti raději sáhli po motoru V6 o objemu 2,5 litru a výkonu 170 koní, nebo ještě lépe po dvoulitru Turbo s výkonem 204 koní, který už byl zárukou nezapomenelné jízdy.
Peugeot 406 Coupe
Na první pohled se musí Peugeot 406 Coupe zalíbit každému. A to i po těch letech. Ve své době, konkrétně v roce 1997 byl tento vůz dokonce vyhlášený jako nejkrásnější kupé světa, což jenom podpořilo známý fakt, že se design tohoto vozu opravdu povedl. Technicky se auto zase až tak nelišilo od karosářské verze sedan a kombi, ve kterých byl Peugeot 406 také k dispozici. Ti, kteří neodolali a auto si koupili, budili pozornost nejenom pro výjimečný styl tohoto vozu, ale budili pozornost také proto, jaký výkon jejich auto mohlo nabídnout. Tím nejlepším byl třílitr V6 o výkonu 207 koní. Zajímavostí je, že toto kupé lze pořídit také v naftě, konkrétně s motorem 2,2 HDi s výkonem 133 koní.
Volkswagen Corrado
Také možná jedno z těch opomíjených kupé, kterých není k vidění tolik a jejichž vzhled zase až tolik nevyniká. To ale není důvod se tomuto vozu vyhýbat. Naopak. Pro mnohé je toto auto symbol tuningu a původní sériový tvar vozu je mnoha zajímavými prvky vylepšován. Volkswagen Corrado má ale i jiné klady, kterými si může zájemce získat. Už proto, že vůz je považován pro některé za kult, také proto, že se vyráběl už od roku 1988 do roku 1995. Model se tak objevil v celé řadě variant. Ty nejzajímavější jsou pochopitelně ostré verze, díky kterým bylo možno vychutnat si jízdu se 174 nebo až 190 koňmi pod kapotou.