S našimi milovanými auty se může v důsledku jejich používání stát spousta věcí. Ne vždy dokážeme jednoduše zjistit, co je příčinou, a jaký to má dopad na funkčnost. Proto je lepší navštívit servis s profesionály, kteří se o vše postarají. Pokud se ale raději o svůj poklad staráte sami, v tomto článku naleznete čtyři důvody, které mohou zapříčinit, že vám bude z výfuku kapat voda.
Čím to je způsobeno
Při svém fungování spalovací motor vypouští výfukové plyny, které, aby nadále v motoru nezůstávaly, což by vedlo k vážným následkům, jsou odváděny pomocí výfukového systému ven z auta. Pokud zaregistrujete, že z vašeho výfuku, kromě výparů z motoru, vychází i voda, nemusí to nutně znamenat nějaký závažný problém. Stačí pouze chápat, co vše k tomuto jevu může vést. Díky těmto znalostem se v mnoha případech obejdete bez nutnosti návštěvy autoopravny a placení poplatků za služby, které jste schopni vykonat sami, pokud jsou vůbec nějaké nutné. Tady jsou čtyři nejčastější příčiny, které můžou způsobit tento jev.
- Kondenzace vody z motoru
- Přehřátý motor
- Výpary vody z katalyzátoru
- Vada na těsnění hlavy
Co se prvního problému týče, postačí chvíli počkat, problém by měl sám ustat. Během spalovacího procesu se v motoru tvoří znečišťující látky, mezi něž se řadí oxid uhličitý, vodní pára a dusík. Ve chvíli opouštění motoru se oxid uhličitý a vodní pára spolu mísí, což vede, při ochlazování motoru, ke kondenzaci ve výfuku. Není třeba si tedy dělat starosti, jakmile se motor zahřeje, tento jev ustane.
Motor je horký
Váš motor produkuje nejvíce tepla právě v té době, kdy se teprve zahřívá. Nějakou dobu totiž trvá, než se olej v motoru dostane do všech potřebných komponentů, aby je řádně promazal a následně ochladil. Pokud je však motor horký, potrubí starající se o vyfukování plynu z motoru bude také horké. To vytvoří vodní páru v případě, že je venku zima. Výsledkem toho můžou být kapky, které vycházejí z výfuku. Pokud však po nějaké době nezmizí, může to značit mnohem závažnější problém.
Katalyzátor
Tuto součástku nalezneme v každém autě. Snižuje totiž emise plynů z výfukového systému. Tak se i snižuje negativní dopad na životní prostředí. Vedlejším produktem této součástky je stopové množství vodní páry. Důsledkem toho se můžou objevit ve výfuku kapky, které by však po chvíli měli zase zmizet.
Vada těsnění hlavy
Výše tři uvedené možnosti by neměli být žádným závažným problémem. To se však už nedá říci o této. Pokud přijdete o těsnění hlavy, projevem bude také bílý kouř vycházející z výfuku. Dalším ukazatelem může být bublání v nádrži s chladicí kapalinou nebo také přehřívání motoru. Řešení tohoto problémů byste neměli, jakkoliv, odkládat a co nejdříve ho řešit. Mohlo by se také stát, že byste mohli uvíznout na cestě.