Jsou to zhruba 3 měsíce od doby, kdy Německo schválilo tvrdší pravidla silničního provozu. Ty byly spojeny hlavně s tím, že řidiči byli trestáni mnohem přísněji za řadu přestupků. Odsouhlasení daných pravidel vyvolalo řadu protestů a nyní došlo k tomu, že Německo od nich nakonec odstupuje. Objevuje se tedy otázka, zda to bylo právě z důvodu protestů, nebo to bylo kvůli nespecifikovaným věcem, o kterých se mluví v oficiálním vyjádření.
Velké tresty za přestupky
Nová pravidla silničního provozu, která byla odsouhlasena na konci března, přinášela opravdu tvrdé sankce pro řadu řidičů. Pokud by v zastavěných oblastech došlo k překročení rychlosti o 21 kilometrů v hodině, hrozilo to, že řidič přijde o řidičský průkaz na celý měsíc. Pokud by rychlost překročil o 50 kilometrů v hodině, mohlo by se s oprávněním rozloučit i na 2 měsíce.
Sankce se však týkaly také jízdy mimo obec. Pokud by zde řidič překročil rychlost o více než 26 kilometrů v hodině, také by mu již hrozilo, že nebude moci po celý měsíc řídit. Je vidět, že dané sankce jsou opravdu tvrdé a není divu, že se ozvalo tolik nespokojených řidičů.
Vznikla petice
Právě kvůli dané výrazné tvrdosti vznikla dokonce i petice, kterou podepsalo na 140 000 běžných lidí. K tomu se přidalo na 100 oficiálně zaslaných dopisů. To pochopitelně vyvolalo řadu diskuzí, zda jsou takto přísné změny správné.
Německo nakonec ustoupilo
Německý ministr nakonec vyzval jednotlivé spolkové země, aby dané sankce již uplatňovány nebyly. V principu jde tedy o ustoupení od daných tvrdých pravidel. V souvislosti s tím se zcela logicky začalo mluvit o tom, že vliv na to měly hlavně četné protesty. Oficiální vyjádření je však takové, že k ustoupení došlo z důvodu formálních problémů, kdy řada daných sankcí nemá podle všeho svůj právní základ. Stále je ale pravdou, že pokud by se neobjevila taková vlna nevole, jenom těžko by se o nových, pár měsíců platných pravidlech začalo tak aktivně mluvit.