V německém Mnichově proběhl v úterý 14. 7. soud, který řešil pojmenování nového řídicího systému automobilů. Návrh k jednání podalo Centrum pro ochranu před nekalou konkurencí. Konkrétně se jednalo o projekt, který spadá pod automobilku Tesla, kterou vede Elon Musk, podnikatel, spoluzakladatel a ředitel řady dalších známých firem, jako jsou například SpaceX, nebo Neuralink. Dle rozhodnutí soudu je název „Autopilot“ velice zavádějící, vzhledem k jeho skutečným funkcím.
Zákaz používání názvu „Autopilot“ na německém území
Německý soud se nezabýval pouze samotným názvem „Autopilot“, ale i označením „Full Self Driving“, což v překladu znamená plně samočinné řízení. Ani tohle pojmenování nemůže Tesla používat. Zatím tedy pouze v Německu, kde je na silnicích zakázané ovládat autonomně řízené automobily. K názoru německého soudu se přidal i anglický specialista na crash testy a bezpečnostní zkoušky nových vozů Matthew Avery. Ten tvrdí, že „Autopilot“ zdaleka není autonomním systémem a je pouze řidiči nápomocný. Proto případné spotřebitele tento pojem může velmi snadno zmást.
Jak funguje „Autopilot“ a „Full Self Driving“?
Automobily s integrovaným systémem „Autopilot“ jsou nastavené na funkce dodržování bezpečného rozestupu vůči ostatním vozům a udržení správné pozice uprostřed příslušného pruhu, tedy v jeho středu. Systém „Full Self Driving“ je o poznání starším projektem a na trhu se objevuje již čtvrtým rokem. Zájemci si tak mohou pořídit vozy s tímto vylepšením. Avšak za volantem musí sedět, a přesto sledovat bezpečnost jízdy a případně i převzít řízení, pokud by došlo k nějaké nejasnosti, či kolizi. Muskova Tesla však neusíná na vavřínech a neustále pracuje na vylepšování těchto samořídících automobilových systémů. Dle slov tohoto vytrvalého inovátora nás možná jednou čeká i budoucnost bez volantů.