Čím dál více firem se zapojuje do bojkotu se sociální sítí Facebook. Nyní se přidala i německá automobilová značka Volkswagen. Firmy stahují své reklamy, aby upozornily na problémy se zobrazovanými falešnými zprávami, komentáři a nenávistnou reklamou. Těchto společností, které vyrazily do boje se sociální sítí Facebook, stále přibývá. V nynější situaci se číslo pohybuje kole 600 firem, které přistoupily k riskantnímu kroku. Patří sem například tyto firmy:
- Ford
- Coca – Cola
- Starbucks
- Adidas
Vyjádření majitele společnosti Facebook Marka Zuckerberga
Šéf Facebooku Zuckerberg o tomto problému samozřejmě ví a tvrdil, že se Facebook začne více zabývat nevhodnou reklamou, různými poplašnými zprávami a zajistí větší regulaci těchto nevhodných příspěvků. Ovšem zároveň zaslal dopis svým zaměstnancům, že prostředí Facebooku se měnit nebude a také uvedl, že předpokládá, že se jednotlivé firmy, které stáhly své reklamy z Facebooku, opět vrátí.
Mluvčí společnosti Volkswagen uvedl, že své reklamy firma stáhne ze sociální sítě Facebook minimálně na měsíc. Hlavní důvod je ten, že společnost nechce, aby se její reklamy zobrazovaly v tak nenávistném prostředí, když do reklamy na Facebooku investuje firma tolik peněz.
S první myšlenkou bojkotovat reklamy na Facebooku, přišly zástupci amerických skupin, které brání lidská práva a spustili boj s názvem Stop Hate for Profit, který se zaměřuje na zmírnění pohodlného přístup Facebooku k nenávistným projevům.
Reklama na Facebooku
Pro Facebook jsou hlavním zdrojem příjmů hlavně reklamy. Stahováním reklam ze sociální sítě, přichází Facebook o spoustu peněz. Za poslední dny se akcie propadly až o 8,3 %, což je nejvyšší hodnota za poslední měsíce. Cena společnosti následně prudce klesla až skoro o 55 miliard dolarů. Podaří se touto demonstrací, proti nenávistnému obsahu na Facebooku, něco změnit?