Číňané okopírovali další auto, tentokrát nový Ford Bronco

                   

Vyrábět cokoli v Číně se díky tamní extrémně levné pracovní síle i elektřině vyplácí. Tedy až do chvíle, kdy Číňané váš produkt okopírují a začnou jej vyrábět jen s drobnými úpravami pod vlastní značkou. Že si Čína s respektováním autorských práv a duševního vlastnictví hlavu příliš neláme, není žádnou velkou novinkou. V minulosti se na trh dostaly například tyto plagiáty:

  • Landwind X7 automobilky Jiangling Motor, který je kopií modelu Evoque od firmy Land Rover
  • Noblesně vypadající vůz Geely GE byste na první pohled těžko rozeznali od originálního Rolls-Royce Phantom
  • Mobilní telefony firmy MiPhone okopírovaly od jednotlivých modelů iPhone prakticky vše včetně loga s nakousnutým jablkem a operačního systému – používají Android
  • Oděvní firma Under Armour zvažuje právní kroky proti společnosti Uncle Martian, která očividně kopíruje její produkty
iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Ford nebo Wey?

Také poslední případ plagiátorství se týká automobilového průmyslu. Nový Ford Bronco byl představen teprve nedávno, a přesto už se objevilo jeho čínské dvojče – Wey P01. Odlišností byste na obou vozech našli jen několik a například čelní masky jsou prakticky identické. Navíc je více než pravděpodobné, že čínská automobilka svůj vůz ještě upraví tak, aby měl stejně jako originál sklápěcí střechu. A při té příležitosti mohou být upraveny i některé další designové prvky.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Číňanům stačí pár fotografií

Vzhledem k tomu, že navrhnout a zkonstruovat nový vůz není otázkou několika dní, se zdá, že Číňanům tentokrát k vytvoření stejného designu stačilo několik fotografií, které postupně Ford publikoval při propagaci nového vozu ještě před tím, než jej představil veřejnosti. Že proti takovému jednání prakticky neexistuje obrana, dokázal i případ již zmíněného Land Roveru Evoque, jemuž čínské úřady zrušily patent ještě předtím, než se celá záležitost dostala k soudu.

Diskuze Vstoupit do diskuze
147 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články