Co se stane, když kapalinu do ostřikovačů nalijeme jinam: Hrozí fatální následky

                   

Každý ví, že auto potřebuje primárně benzin nebo naftu a jeho spalovací motor také olej. Jsou tu ale i další provozní kapaliny, bez kterých se neobejdeme. Nejenom, že je třeba hlídat jejich množství, ale je třeba je pravidelně doplňovat. A tady je třeba určitá obezřetnost. Co se stane, pokud kapalinu do ostřikovačů nalijeme jinam?

Brzdový systém

Moderní vozy se neobejdou také bez brzdové kapaliny. Pokud do ní omylem, z důvodu nepozornosti přidáte směs do ostřikovačů, výrazně se změní vlastnosti původní kapaliny a v tu chvíli brzdový systém selhává a dostaví se problémy s brzděním. Ty přijdou také z druhého důvodu, kterým je změna bodu varu, v důsledku smíchání obou kapalin.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Posilovač řízení

Dnes už je posilovač řízení běžnou součástí moderních aut. A vyžaduje také speciální kapalinu. A co se stane, pokud místo ní nalijeme vodu do ostřikovačů? Výrazně se sníží schopnost mazání, může vést k poškození čerpadla a v tu chvíli už mluvíme o situaci, kdy i samotný posilovač vypoví službu. Proto je vhodné začít reagovat hned, jak si chybu uvědomíte.

Chladič

Pokud byste směs do ostřikovačů nalili do chladiče, tedy tam, kam má přijít chladicí kapalina, výrazně změní bod varu. Bude nižší a chlazení logicky nemusí fungovat tak, jak by mělo a může dojít k přehřátí motoru. Navíc může hrozit i poškození částí, kudy takto smísená chladicí kapalina proudí, a mohou se objevit i různé sedimenty způsobující ucpání sytému.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Olejová vana

Jak jsme zmínili, spalovací motor se neobejde také bez oleje. Co když právě k němu omylem nalijete směs do ostřikovačů? Jak jistě očekáváte, opět se změní charakteristika původní kapaliny a může dojít k horšímu mazání. Nehledě na rizika poškození jednotlivých prvků, těsnění a dalších součástí. První pomocí je v takovém případě nestartovat, vypustit olej a ten kompletně vyměnit za nový a kvalitní.

Nastat mohou i další situace

Jsou tu samozřejmě i další situace, kdy stávající provozní kapaliny smísíme s jinými, protože je omylem nalijeme jinam. Ve všech případech obecně v podstatě platí, že tím riskujeme problémy a pokud k něčemu takovému dojde, je na místě ani nestartovat a nikam nejezdit, zavolat odtah a následně si nechat celý systém ideálně vyčistit a doplnit novou a správnou kapalinou. Bez ohledu na to, co, jak a kde smísíte.

Diskuze Vstoupit do diskuze
73 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články