Odborníci objasnili problémy, které hrozí u aut na LPG

                   

Nejenom benzín, nafta nebo elektřina, ale také na plyn může jezdit auto. Některé modely v úpravě na LPG nabízí i samotné automobilky, ale je jich málo. Proto se řada lidí rozhodne poptat přestavbu, hlavně s cílem ušetřit na provozních nákladech. Málokdy se ale mluví i o negativech, které přestavba na LPG může přinést. Podle odborníků je třeba počítat hlavně s těmito problémy.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Ne každý vůz je pro přestavbu vhodný

Jako první je třeba zvážit, zda právě váš vůz může být pro přestavbu vhodný. Roli hraje celá řada faktorů, primárně v souvislosti s použitou motorizací a její charakteristikou. Zatímco některé jsou pro přestavby vhodné bez problémů, jiné nikoliv.

Dojde k poklesu výkonu

Přestavba na plyn sice znamená pokles nákladů na jeden kilometr, ale také znamená pokles výkonu. Odborníci hovoří o tom, že při jízdě na plyn může dojít k poklesu výkonu až o 15 procent. To může u méně výkonných aut způsobovat problémy, třeba v kopcích, nebo při předjíždění.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Motor může být rychleji opotřebován

Také je dobré počítat s tím, že při přestavbách na LPG může dojít i k většímu a rychlejšímu opotřebení motoru, čímž se následně zkrátí jeho životnost. To může přinášet do budoucna nutné servisní náklady, nebo se výrazně sníží prodejní cena, za kterou bude možné se daného vozu zbavit.

Sníží se velikost zavazadlového prostoru

Aby auto jezdilo na plyn, musí ho odněkud brát. A k tomu poslouží nádrž, která se obvykle umisťuje do zavazadlového prostoru vozu. V tu chvíli je třeba počítat s tím, že se snižuje jeho objem a tedy i celková praktičnost vašeho vozu.

Nelze parkovat v krytých garážích

Majitelé vozidel na plyn by měli také myslet na to, že do mnoha krytých garáží budou mít zakázaný vjezd. Nutno říci, že ne každý to respektuje. Málokdo si ale uvědomí, že pokud dojde k požáru a zjistí se, že důvodem byl právě jejich vůz, bude třeba platit. A hodně.

Diskuze Vstoupit do diskuze
138 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články