I elektromobil může být sporťák. Neznámá značka začíná budit pozornost

                   

Rychlá auta většinou vyrábí renomované značky s puncem luxusu. Kdo by neznal třeba Ferrari, Porsche nebo Lamborghini. Ale malý výrobce RAESR se rozhodl dokázat, že jejich trůn není neotřesitelný, a že i elektromobil může být pekelně rychlý. Nehledě na futuristický design jeho nového sporťáku Tachyon Speed. Základní charakteristiky vozu, který si můžete nechat na zakázku vyrobit, jsou:

  • Výkon: 1 250 koní
  • Maximální rychlost: nejméně 240 mil za hodinu (385 km/h)
  • Dojez na jedno nabití ve městě: minimálně 150 mil (240 km)
  • Počet elektromotorů: 6
iZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

K dodání za 18 měsíců

RAESR  má zatím k dispozici jen prototypy, podle svých tvrzení je však schopen začít dodávat i vozy do běžného provozu. Výrobce je již ve Spojených státech registrovaný jako oficiální malosériová automobilka a Tachyon Speed je tak možné v USA používat na běžných komunikacích. Pokud si jej však nyní objednáte, dorazí vám až za rok a půl, tak dlouho je třeba na vůz čekat. Na druhou stranu si můžete být jistí, že nikdo jiný nebude mít přesně identický kus, výroba není sériová. A to se pochopitelně podepsalo i na ceně auta. Ta se pohybuje mezi 750 000 a 1 500 000 dolary, tedy zhruba 15 a 30 miliony korun.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

Bídný marketing

Na to, že cena nového Tachyon Speed začíná zhruba na ceně nejdražšího plně vybaveného modelu Ferrari, má ovšem značka RAESR prachbídný marketing. I když prodává technologii budoucnosti, web automobilky působí, jako kdyby se za posledních deset patnáct let nezměnil. A ani na sociálních sítích se podle všeho firma necítí doma. Přesto je pro automobilku tohoto typu marketing alfou a omegou pro případný úspěch. Má-li někdo investovat tolik peněz do luxusního vozu, a ještě nadto elektromobilu, musí jít zároveň o investici do prestiže. Drahý, ale absolutně neznámý experimentální sporťák automobilky, o které doposud nikdo neslyšel, si kupce těžko najde.

Diskuze Vstoupit do diskuze
141 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články