Časová kapsle, objevila se 30 let stará Škoda Favorit v perfektním stavu a s minimálním nájezdem

                   

Škoda Favorit bylo legendární a velmi populární auto. Potkávat ho na silnicích bylo celkem běžné. Jeho nástupcem byla Škoda Felicia a s každým rokem bylo Favoritů na našich silnicích méně. Až skoro vymizely. Proto když se nějaký najde, je to skutečně rarita. A k jedné takové došlo na Ukrajině, kde se tento vůz od roku 1992 také prodával. A jeho cena stoupala až k 8 000 dolarům.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

Nález z garáže

Když se Škoda Favorit někde objeví, zvláště v dobrém stavu, je to už celkem rarita. A přesně k podobné situaci došlo na Ukrajině, kde se jeden vůz mladoboleslavské Škodovky našel. A ve velmi dobrém technickém stavu, což je na autě vidět už na první pohled. Stále zachovalá modrá karoserie nemá ani stopy po korozi a auto vypadá, jako by bylo v provozu jenom pár měsíců. Možná tomu tak i bylo, jelikož jeho nájezd je jenom 7 200 kilometrů.

i

Škoda Favorit bylo legendární a velmi populární auto. Potkávat ho na silnicích bylo celkem běžné. Jeho nástupcem byla Škoda Felicia a s každým rokem bylo Favoritů na našich silnicích méně. Až skoro vymizely. Proto když se nějaký najde, je to skutečně rarita. A k jedné takové došlo na Ukrajině, kde se tento vůz od roku 1992 také prodával. A jeho cena stoupala až k 8 000 dolarům.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

Nález z garáže

Když se Škoda Favorit někde objeví, zvláště v dobrém stavu, je to už celkem rarita. A přesně k podobné situaci došlo na Ukrajině, kde se jeden vůz mladoboleslavské Škodovky našel. A ve velmi dobrém technickém stavu, což je na autě vidět už na první pohled. Stále zachovalá modrá karoserie nemá ani stopy po korozi a auto vypadá, jako by bylo v provozu jenom pár měsíců. Možná tomu tak i bylo, jelikož jeho nájezd je jenom 7 200 kilometrů.

Vůz klasických parametrů

Znalci automobilové historie pochopitelně dobře vědí, co měl Favorit pod kapotou. Ti co to netuší, těm připomeneme, že to byl benzínový motor o objemu 1,3 litrů. Jeho výkon nebyl na dnešní dobu nijak oslňující, ale 63 koní v minulosti plně dostačovalo na běžnou jízdu. Součástí byla také manuální pětistupňová převodovka. Interiér auta byl celkem praktický a prostorný. V případě tohoto ukrajinského nálezu je třeba dodat také to, že interiér je také velmi zachovalý. Doslova jako nový.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

Cena půjde nahoru

Už proto, že Favoritů není tolik, tak proto, že tento starý 28 let je v dokonalém stavu a má minimální nájezd, se dá soudit, že cena půjde s každým dalším rokem nahoru. Jeho majitel dost možná netušil, že když ho zavíral do garáže, tak si zde uchovával celkem zajímavou budoucí investici, o kterou bude mezi fanoušky a sběrateli aut jednou velký zájem. I proto, že v případě tohoto vozu nebudou mít téměř žádnou práci s případnou renovací. Původní dokonalý stav se vždy cení.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

Vůz klasických parametrů

Znalci automobilové historie pochopitelně dobře vědí, co měl Favorit pod kapotou. Ti co to netuší, těm připomeneme, že to byl benzínový motor o objemu 1,3 litrů. Jeho výkon nebyl na dnešní dobu nijak oslňující, ale 63 koní v minulosti plně dostačovalo na běžnou jízdu. Součástí byla také manuální pětistupňová převodovka. Interiér auta byl celkem praktický a prostorný. V případě tohoto ukrajinského nálezu je třeba dodat také to, že interiér je také velmi zachovalý. Doslova jako nový.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

Cena půjde nahoru

Už proto, že Favoritů není tolik, tak proto, že tento starý 28 let je v dokonalém stavu a má minimální nájezd, se dá soudit, že cena půjde s každým dalším rokem nahoru. Jeho majitel dost možná netušil, že když ho zavíral do garáže, tak si zde uchovával celkem zajímavou budoucí investici, o kterou bude mezi fanoušky a sběrateli aut jednou velký zájem. I proto, že v případě tohoto vozu nebudou mít téměř žádnou práci s případnou renovací. Původní dokonalý stav se vždy cení.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com
Diskuze Vstoupit do diskuze
122 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články