Německá firma Manthey Racing se proslavila hlavně díky svému působení na VLN Endurance Championship Nürburgring a dalších závodech podobného typu. Od roku 2013 úzce spolupracuje s automobilkou Porsche, jejíž vozy si obvykle upravuje. A z dílny stuttgartského výrobce sportovních vozů pochází také poslední přírůstek Manthey Racing, vyšperkovaný speciál Porsche 911 GT3 RS. Základní charakteristiky tovární verze tohoto modelu jsou:
- Výkon: 520 koní
- Zrychlení z 0 na 100 km/h: 3,2 s
- Zrychlení z 0 na 160 km/h: 6,9 s
- Maximální rychlost: 312 km/h
Rozdíly na první pohled
Manthey Racing má zkušenosti i se staršími generacemi závodních speciálů od Porsche, například 991 nebo 992. A všechny tyhle zkušenosti stáj využila. Po vizuální stránce si všimnete nových karbonových prvků, a také podvozku s nastavitelnou výškou. Podvozek má navíc tlumiče, což u závodních vozů na okruhy nebývá úplně běžné. Spíš pro styl pak závodní stáj vyměnila také výfuk za o poznání hlučnější kousek. Závodní speciály zkrátka musí mít ten pravý zvuk.
Připraven trumfnout svého předchůdce
Starší bratr nového speciálu, vůz Porsche 911 GT2 RS, zajel po úpravách konstruktérů Manthey Racing na závodech Nűrburgring Norschleife o 7 vteřin lepší čas než tovární verze téhož vozidla. A podle zpráv, které Manthey Racing posílá do světa, je nové Porsche ještě o něco lepší než jeho předchůdce. V přímém souboji s továrním modelem by proto mohl rozdíl mezi oběma vozy atakovat i hranici deseti vteřin.
Na oficiální přímé střetnutí továrního a upraveného Porsche 911 GT3 RS by mělo dojít nejpozději na podzim, konstruktéři zatím svou novinku zajíždějí a testují. Bude ovšem také záležet na tom, jak se bude vyvíjet situace kolem koronaviru v Německu, případně okolních zemích. Budou-li zrušeny nejbližší závody, bude pochopitelně třeba klání přesunout na jindy.