Unikátní limuzína ze Škody 1000 MBL budí pozornost kamkoliv přijede

                   

Mladoboleslavská Škodovka v šedesátých letech limuzíny nevyráběla, tahle role připadla konkurenční Tatře, kterou si oblíbila celá řada vrcholných představitelů minulého režimu. Jak by ale taková limuzína značky Škoda mohla vypadat, víme. Automobilový fanoušek Jaroslav Valenta totiž svou Škodovku 1000 MBL typ 990 rozřízl a nastavil, takže je z ní více než sedmimetrový dlouhán. Unikátní vůz tak sbírá obdivuhodné pohledy kamkoliv přijede. Jeho základní charakteristiky jsou:

  • Rok výroby původní škodovky: 1964
  • Délka: 715 cm
  • Hmotnost: 1 250 kg
  • Maximální rychlost: 100 km/h
iZDROJ FOTOGRAFIE: iStock.com

Celá řada vychytávek

Nejdelší škodovka na světě se může pochlubit celou řadou vychytávek, například podtlakový klakson. Karoserie je pozinkovaná, aby lépe odolala rozmarům počasí. A aby bylo možné jezdit s autem na běžných silnicích, musel pan Valenta zapracovat také na zpevnění podlahy a renovaci náprav. Jinak by hrozilo, že se auto při jízdě rozlomí na dvě poloviny.

Luxusní interiér

Posadíte-li se do této upravené Škodovky, budete se cítit jako v opravdové limuzíně se vším všudy. Interiér se snaží respektovat konec šedesátých let, kdy auto sjelo z výrobní linky, ale i tak nabízí až pěti pasažérům veškerý komfort. Najdete v něm pohodlná sedadla, minibar a funkční repliku starého dřevěného radiopřijímače. Podlaha je obložena dřevem a původní hlučný ventilátor nahradil modernější elektrický.

iZDROJ FOTOGRAFIE: iStock.com

Na svatby i na projížďky

Pan Valenta, který vlastní ještě jednu limuzínu vlastní výroby, oba vozy využívá k zážitkovým jízdám nebo na svatby. Auto si obvykle půjčují starší lidé na oslavy životních výročí nebo další fanoušci značky. A jezdí v něm i celebrity, letos se v limuzíně projeli například moderátoři Míra Hejda s Leošem Marešem. Budoucí osud auta je zatím nejistý. Je však pravděpodobné, že se z limuzíny stane muzejní exponát nebo skončí v garáži nějakého sběratele kuriozit.

Diskuze Vstoupit do diskuze
147 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články