Vozy UAZ byly v rámci sovětského automobilového průmyslu hojně využívané dopravní prostředky. A to nejenom pokud šlo o osobní dopravu, ale pokud šlo i o různá další využití. Mezi nejzajímavější počiny jistě patří tento UAZ AT-6. Jasnou charakteristikou tohoto vozu je jeho kabina. Pokud začnete prohlížet vůz od spodní části předního nárazníku, nepřijde vám na něm nic divného do doby, než se očima dostanete na úroveň kabiny.
Jenom polovina kabiny
Najednou uvidíte, že auto nemá klasickou kabinu, jak je zvykem, ale má jenom polovinu. Auto tak není dvoumístné, ale je určené jenom pro jednu jedinou osobu. Tedy pro řidiče. Na první pohled může tato konstrukce působit úsměvně a netradičně, ale realita je taková, že má svůj význam. A jasně ukazuje, jak to může dopadnout, když zvítězí praktičnost před designem. V některých případech to může být dobře, jelikož právě toto auto nebylo určené do standardního provozu.
Auto na specifické činnosti
Nutno říci, že už samotný vývoj tohoto vozu byl spojený s tím, že bude používán na specifické činnosti, ve specifických podmínkách. Bylo třeba zajistit, aby vůz dělal co má, a to co nejjednodušeji. A tomu se následně podřídil i vzhled, vlivem čehož je kabina pouze poloviční.
Místo kabiny dopravník
Jak je vidět, součástí konstrukce je také dopravník, který vede místem, kde by klasicky byla druhá polovina kabiny a kde by jinak seděl spolujezdec. Primárně se tak toto auto začalo používat na letištích, při vykládkách a také nakládkách zavazadel. Nejde ale o jediné využití, jelikož stejně tak se daný dopravník dal využívat při nakládce i vykládce různého zboží. Stačilo s vozem přijet na místo, správně nasměrovat dopravník, zapnout ho a již se mohlo začít s nakládáním nebo vykládáním. Kufrů do letadel, i čehokoliv jiného. Samotný řidič měl stále své pohodlí, jelikož například při rozmarech počasí byl stále v bezpečí své kabiny, která sice na první pohled působí stísněně, ale zdání může klamat.