Mnoho lidí o své auto nijak nepečuje a potom se diví, že jim až tak moc nevydrží. A potom tu jsou ti, kteří o něho dbají a na vzhledu a stavu jejich vozu je to jasně znát. Mezi jeden ze známých populárních postupů patří i voskování. Proč na auto nanášet vrstvu vosku, co to přinese a jaký je správný postup?
Vosk jako ochranná vrstva
Vosk je jakousi ochrannou vrstvou karoserie. Jde o vrstvu neviditelnou, která však na laku našeho vozu je a tím ho chrání. V první řadě může nabídnout určitou konzervaci, což výrazně oddálí vznik možné koroze a také se to pozitivně podepíše na stále dokonalém vzhledu vozu, který se správným leskem vypadá doslova jako nové.
Daná ochranná vrstva však dokáže efektivně chránit i proti nečistotám. Opět se tím dostáváme k tomu, že voskem ošetřené auto nejenom lépe vypadá, jelikož se snáze udržuje, ale také bude v lepším technickém stavu, protože i nečistoty mají často vliv na poškození i korozi.
V myčkách, nebo svépomocí
Voskování auta je celkem běžnou procedurou, kterou lze využít také v rámci myček. Rozdíly zde mohou být značné. Zatímco u automatických nebo bezkontaktních myček je vosk nanášen nástřikem na auto, v případě ručního mytí je postup o poznání důkladnější. Stejně tak lze auto pochopitelně navoskovat i doma. Je třeba pouze kvalitní vosk, správná technika a dostatek času k provedení.
Jak na voskování auta?
Základem je, aby auto bylo dokonale umyté a také dokonale suché. Také je třeba zajistit, aby karoserie vozu nebyla výrazně horká. Pokud je toto všechno splněno, už stačí jenom kvalitní vosk.
Postup nanášení by měl být postupný. Je chybou začít s aplikací vosku na celé auto najednou a potom se snažit o jeho rozetření. To trvá nějaký čas a na místech kam se dostaneme, jako poslední, už vosk nebude mít potřebnou strukturu. Proto je třeba postupovat po částech, vosk nanést a potom rozetřít ideálně krouživými pohyby po celé dané ploše karoserie.
Po aplikaci vosku je na místě aplikovat ještě jednu vrstvu, a to leštěnku. Ta celkově podpoří dokonalý vzhled vozu, ale zároveň nijak nenaruší onu vrstvu vosku, která má primárně ochrannou a konzervační funkci, zatímco funkce samotné leštěnky je podpořit lesk laku karoserie.