Oprava auta může být i smrtelně nebezpečná, pokud ji provádíte na koleni a bez potřebného vybavení. Moderní vozy už totiž mají pramálo společného s lehkými skořápkami na kolečkách, v nichž v mládí jezdili naši otcové a dědové a daly se v rámci kanadských žertíků třeba přenést za roh nebo do vedlejší ulice. Ve starých vozech bylo navíc vše mechanické a relativně jednoduché, takže výměnu součástky za součástku i komplexnější opravu svedl hravě kutil na zahrádce na chalupě.
Víc štěstí než rozumu
Honda Civic ale není žádný drobek, tenhle japonský sedan váží v plné výbavě téměř dvě tuny. A že si s takovou hmotností není radno zahrávat, se nedávno přesvědčil Devon Haycock z Mesy v Arizoně. Haycock se totiž pod svou Hondou zaklínil, když se ji pokoušel servisovat a auto mu sjelo ze zvedáku, neboť nebylo nikterak zajištěné. Závažnějšímu zranění, nebo dokonce smrti, unikl Haycock jen o vlásek. I tak se pravděpodobně dostane do některého z výběrů Darwinových cen, neboť video z jeho záchrany bylo zveřejněno na Youtube.
Vysvobodili ho policisté
Haycocka se nakonec podařilo vyprostit za pomoci dvou policistů. Ti na místo dorazili poté, co jeho přítelkyně zavolala na tísňovou linku. A opět se projevilo Haycockovo štěstí v neštěstí, a to dokonce dvojnásobně. Policisté byli zrovna jen kousek od místa nehody a dorazili během několika desítek vteřin. Auto se jim navíc hned podařilo lehce přizvednout, dost na to, aby zpod něho mohl Haycock vyklouznout a osvobodit se. Právě z kamery, kterou měl jeden z policistů na rameni, pochází zveřejněný záznam. Na konci je patrné, že Haycock vyvázl bez zranění. Chvilku sbírá síly, ale nakonec se postaví a zdá se, že je otřesen, ale v pořádku.
Aby se vám nic podobného nestalo, je třeba mít na paměti, že:
- Hever slouží pouze ke zdvihnutí auta
- Pokud je auto ve vzduchu, je třeba, aby bylo pevně podepřeno nejméně na 4 bodech
- Pokud je ve vzduchu jen část auta, musí být zabrzděné