Volkswagen Golf poprvé spatřil světlo světa už v roce 1974, táhne mu tedy na padesátku. I když je pravda, že původní modely z poloviny sedmdesátých let se svými nejnovějšími, často elektrickými sourozenci nemají mnoho společného. Německá automobilka původně plánovala, že se z Golfu stane důstojný nástupce ikonického modelu Beetle, kterému se lidově říká Brouk. Golf se svému předchůdci rovnat nemůže, minimálně pokud jde o popularitu, své skalní příznivce si tenhle malý rodinný vůz ovšem našel také. A získal i několik ocenění, namátkou:
- Evropský vůz roku ve své třídě (Golf Mk3 v roce 1992)
- Golf TDI byl v roce 2010 zařazen na seznam 10 nejekologičtějších aut roku 2010 podle Kelley Blue Book
- Golf Mk7 se v roce 2013 stal evropským i světovým autem roku
- Golf GTI Mk7 získal v roce 2015 ocenění Yahoo! Auto roku
Upravené Golfy
Díky své popularitě a dostupnosti je Golf oblíbený jako tuningový vůz. Zejména v německy mluvících zemích najdete spoustu upravených Golfů, a dokonce i několik firem, které se na úpravy Golfu na zakázku specializují. Podobně jako jsou v tuzemsku srazy příznivců Škodovek nebo třeba trabantů, scházejí se v Německu a Rakousku majitelé tuningových Golfů.
Golf jako supersport
Z Německa pochází také Golf-supersport. Upravený model druhé generace dokáže jet rychlostí více než 340 km/h, čímž strčí do kapsy celou řadu luxusních sporťáků zvučných jmen. Ale to není všechno. Speciál, za nímž stojí závodní tým Turbosector-Ost, má pod kapotou 1 300 koní, což je kupříkladu zhruba o tři stovky více než Bugatti Veyron.
Z nuly na sto to upravený Golf, který má kromě supervýkonného motoru také pohon na všechna čtyři kola, zvládne za 2,76 vteřiny. Se slavnějšími auty se může rovnat i v závodu na čtvrt míle z místa. Tuhle trať Golf překoná za pouhých devět vteřin. Není sice tak aerodynamický jako jiné závodní modely, ale těží ze své nízké hmotnosti.