Tuningoví nadšenci se většinou věnují svým vysněným automobilům, nebo alespoň jejich cenově dostupnějším příbuzným. Někteří fajnšmekři se ovšem našli v tuningu motorek. Třeba bývalý motocyklový závodník Roland Sands, který před lety vyhrál americký národní šampionát silničních motorek. Sands dokonce založil celou firmu, která se tuningu motorek věnuje, a která nese jeho jméno – Roland Sands Design.
Elegantní cruiser BMW R 18
Novinka z dílny BMW, elegantní cruiser R 18, sází na klasický a léty osvědčený design masivních silničních strojů. Široký a nízký stroj s dvojitým ocelovým rámem je zárukou pohodlné a bezpečné jízdy, při níž budete mít pocit, že se projíždíte po nekonečných amerických dálnicích. Tedy pokud vyrazíte třeba do Německa, české dálnice nejsou z tohoto pohledu ideální. Základní charakteristiky továrního modelu R 18 jsou:
- Zdvihový objem: 1 802 cm³
- Výkon motoru: 91 koní
- Maximální rychlost: 180 km/h
- Spotřeba na 100 km podle WMTC: 5,6 l
Přestavba na dragster
Rolandu Sandsovi a jeho týmu ovšem o pohodlnou a bezpečnou jízdu nejde, dávají přednost rychlosti. Využili ovšem solidní konstrukce, kterou BMW svůj nový stroj vybavilo, a motorku přestavěli na dragster. Ty se v České republice žádné velké popularitě netěší, ale za oceánem jsou závody dragsterů velmi oblíbené. Jde o auta či motorky, s nimiž se závodí z místa na velmi krátké trati, obvykle čtvrtmílové. Dragstery proto mají obrovské zrychlení, maximální rychlost a manévrovatelnost však u nich nejsou tak důležité.
BMW R 18 proto při přestavbě získal aerodynamičtější tvary, motor má nové vstřikování i sání a konstruktéři vyměnili i původní výfuk. Díky těmto úpravám se výrazně zvýšil výkon stroje, přesné hodnoty ovšem firma nezveřejnila. Doposud byl takto upraven pouze jeden motocykl. O tom, zda bude mít nějaké sourozence, rozhodnou především výsledky stroje v nadcházejících závodech.