Čínský elektromobil při nabíjení nejprve vzplanul, při zásahu hasičů dokonce explodoval

                   

O elektromobilech se obvykle hovoří jako o ekologických a šetrných vozech, ale na jejich mladých technologiích lze ještě najít celou řadu chyb. Zejména pokud vás vyšší cena odradí od nákupu kvalitních a osvědčených výrobců a spokojíte se s levnějším vozem méně známé čínské či indické automobilky. V takovém případě se z vašeho zaparkovaného elektromobilu může stát doslova a do písmene časovaná bomba.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Newsflare.com

BAIC Senova EX200

Podobný zážitek má za sebou majitel čínského plně elektrického crossoveru BAIC Senova EX200 z roku 2016. Základní charakteristiky tohoto levného modelu, který se mimo domovskou Čínu naštěstí téměř neprosadil, jsou:

  • Kapacita baterie: 30,4 kWh
  • Maximální výkon motoru: 53 kW
  • Maximální rychlost: 125 km/h
  • Garantovaný dojezd na plně nabitou baterii: 200 km

Nejprve požár

Incident se odehrál na jihu Číny a na mobilní telefon jej natočil jeden z kolemjdoucích, který pak záznam sdílel na sociálních sítích. Ke vznícení došlo podle vyšetřovatelů v důsledku zkratu v nabíjecím zařízení. Ten pravděpodobně poškodil výpusti nouzových tlakových ventilů. V důsledku těchto neočekávaných chyb se teplota bateriových článků začala nekontrolovaně zvyšovat, což pochopitelně vyústilo v požár celého auta.

Pak exploze

Přivolaným hasičům se sice oheň podařilo uhasit, neodstranili však jeho prvotní příčinu – v té době již kriticky přehřátou baterii. Ta se navíc dál zahřívala i poté, co byl vůz odpojen od nabíječky. A protože už v něm nebylo nic, co by mohlo chytnout a upozornit na nebezpečí, baterie nakonec explodovala. Auto díky tomu vypadá, jako kdyby v něm vybuchla nastražená nálož. O tom, že je škoda fatální, a že torzo auta se hodí maximálně do šrotu, není sporu. Výrobce se k této havárii zatím oficiálně nevyjádřil, zřejmě čeká na finální zprávu od čínských orgánů, které událost momentálně prošetřují.

https://www.youtube.com/watch?v=KWX5aJ63fU8
Diskuze Vstoupit do diskuze
53 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články