Dopravní policisté rozdávali pokuty na srazu tuningových nadšenců

                   

Dopravní policisté jsou mezi automobilisty hned druhou nejméně oblíbenou součástí policejních sborů, v tomto ohledu je trumfnou jen městští strážníci. Navzdory své neoblíbenosti ovšem musí i dopraváci svou výkonnost dokazovat nadřízeným. A tak si často vybírají události, u nichž je velký předpoklad, že si jejich účastníci nebude s dopravními předpisy příliš lámat hlavu. V sousedním Polsku si policisté vzali na mušku sraz tuningových nadšenců nedaleko Poznaně. Asi nepřekvapí, že si na nich pěkně namastili kapsu.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

S pokutami se roztrhl pytel

Strážci zákona podle oficiálního reportu z akce identifikovali celkem 173 osob. Bez trestu ale nevyvázl téměř nikdo, na místě bylo uloženo 135 pokut. Kromě toho zadrželi policisté 73 osvědčení o registraci, což je polská obdoba technického průkazu. Bez osvědčení o registraci nelze dané vozidlo na polských silnicích legálně využívat. Dva lidé pak budou pro své přestupky rovnou předvolání před soud. Konkrétní vznesená obvinění policie zatím nezveřejnila.

Podle účastníků srazu šlo o šikanu

Ke správním a přestupkovým soudům se však pravděpodobně dostane i většina dalších případů. Účastníci srazu si stěžují, že celý zásah byl ze strany policie zcela zbytečnou šikanou. Vizuální ani technické úpravy, které policistům vadily, nejsou podle nich v rozporu s polskými předpisy. Jen málokdo z pokutovaných proto blokovou pokutu zaplatil na místě. Víceméně to jediné, co tuningoví nadšenci nerozporují, je zatčení jednoho z organizátorů akce za řízení pod vlivem drog.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Běžný postup, hájí se policie

Podle zasahujících policistů však šlo o běžný zásah a veškeré pokuty byly uloženy v souladu s platnými polskými zákony. Všechny úpravy registrovaných vozidel musí být u našich severních sousedů v souladu s poněkud přísnými předpisy. Auta, která by například v tolerantnějším Německu mohla bez potíží jezdit, tak v Polsku na silnice nesmí.

Diskuze Vstoupit do diskuze
128 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články