BMW Alpina D3S, unikátní kombi s biturbem a 355 koňmi

                   

Bavorská automobilová manufaktura Alpina není v českých luzích a hájích příliš známá, ale fajnšmekři určitě vědí, o koho jde. Alpina už více než půlstoletí spolupracuje s podstatně známější automobilkou BMW, jejíž vozy pravidelně upravuje.

Podle některých se jedná „jen“ o tuning, skalní příznivci Alpiny však tvrdí, že firma dělá z obyčejných BMW zbrusu nové a minimálně o úroveň lepší vozy. Tentokrát vypustila Alpina do světa kombi založené na nejnovějším modelu BMW řady 3. Pochopitelně s mnoha vylepšeními.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

Chytrý výkon

Alpina se chlubí tím, že přestože má její nejnovější kousek pod kapotou třílitrový dieselový motor s výkonem 355 koní, provoz auta se neprodraží. A skutečně, kombinovaná spotřeba Alpiny D3S je 6,7 l na 100 km, při provozu ve městě motor na překonání stejné vzdálenosti spolyká 9,6 l nafty, což jsou vzhledem k velikosti auta i jeho výkonu skvělá čísla. Také maximální rychlost potěší, i když ji ocení spíše řidiči na kvalitních německých dálnicích – s těžkou nohou z Alpiny D3S dostanete až 270 km/h.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

To nejlepší od obou značek

Výhodou nového vozu je, že čerpá z know-how obou mateřských firem. Od BWM tak dostal do vínku 48 V bateriový systém, který je schopný poskytnout autu dodatečný výkon. Systém úspory paliva při jízdě stabilní rychlostí a vylepšený stop-start systém pak vycházejí z technologií, které vyvinula Alpina. Interiérové a designové doplňky si pak může nakonfigurovat přímo zákazník, Alpina je schopná celou řadu dílů zpracovat a vyrobit přímo na zakázku.

Dlouhá doba dodání

I díky možnosti individuálních úprav na zakázku jsou u vozů značky Alpina typické delší dodací lhůty. Malá automobilka se chlubí tím, že stále razí politiku poctivé ruční výroby, což se pochopitelně negativně podepisuje na její flexibilitě. Na takovou kvalitu, jakou představuje spojení značek BMW a Alpina, si však stojí za to počkat.

Diskuze Vstoupit do diskuze
127 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články