Američan najezdil ve svém Nissanu přes milion mil

                   

Mít spolehlivé auto, které bez známek jakéhokoli opotřebení polyká tisíce kilometrů, je snem každého motoristy. Americkému kurýrovi Brianu Murphymu z Chicaga se tenhle sen splnil. Nissan Frontier, se kterým každý den doručuje v rámci třináctihodinových směn zásilky všeho druhu, už od roku 2007 stihl najezdit přes milion mil, tedy více než 1 600 000 kilometrů, a rozhodně ještě nepatří do starého železa.

iZDROJ FOTOGRAFIE: iStock.com

Vůz nejvyšší kvality

Přestože Nissan Frontier oficiálně pochází z Japonska, vyroben byl v továrně Nissanu v Tennessee a na amerických silnicích je jako doma. Kromě toho skvěle zapadá do místního koloritu. Ze své, byť jen papírové, vlasti si však přivezl pro japonské vozy typické perfektní dílenské zpracování a díly nejvyšší možné kvality. Například spojka Murphyho vozu začala poprvé dělat potíže až po ujetí neuvěřitelných 1,1 milionu kilometrů, do té doby šlapala jako hodinky. A třeba chladič musel Murphy měnit jen dvakrát, vždy po najetí 700 tisíc kilometrů. Kromě uvedených oprav si ještě Murphy na auto, původně odkrytý pickup, namontoval střechu, aby mu na zásilky nepršelo.

iZDROJ FOTOGRAFIE: iStock.com

Kus za kus

Podobné příběhy o spolehlivých autech jsou nejlepší možnou reklamou, což moc dobře ví i dealer Nissanu M’Lady ve městě Crystal Lake v Illinois. Ten se rozhodl, že Murphymu za rekordní počet najetých mil daruje zbrusu nový Nissan Frontier nové generace, který by kurýra jinak vyšel zhruba na 30 tisíc dolarů, tedy necelých 700 tisíc korun. Murphy tak získal auto, které by mu mělo vydržet až do důchodu, a autosalon se zviditelnil na sociálních sítích.

Murphy i prodejce zdůrazňují, že ojetý Frontier by ještě nějaký ten rok či dva ve službě bez potíží vydržel, přesto je po třinácti letech dobré přesedlat do nového vozu. Ten je navíc na zakázku vyzdoben, například nálepkou, která připomíná nejpodivnější Murphyho doručenou zásilku – bezmála metrákový kotouč zralého sýra.

Diskuze Vstoupit do diskuze
112 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články