Vlastnit supersport, to je velkým snem každého kluka, později muže. Ne každý si ale koupě takového auta může dovolit. Zvláště, pokud mluvíme o unikátním voze Lamborghini Murciélago. Dnes vám však představíme příběh dvou majitelů těchto aut, kteří promluvili o zkušenostech s těmito vozy.
Jiní, než ostatní
Mnoho lidí si koupí Lamborghini Murciélago jenom proto, aby ho přidali do své sbírky. S vozem se párkrát projedou a následně ho mají už jenom jako výstavní kus. To v tomto případě neplatí. Dánský i britský majitel totiž tato unikátní auta používají, jako by to nebylo nic výjimečného. První majitel má na tachometru najeto 83 tisíc kilometrů, zatímco ten druhý již atakuje hranici 400 000 kilometrů. A přiznává, že mnoho desítek kilometrů ujel s jejich vozy někdo jiný. Kamarádi a známí, kteří se prostě chtěli projet.
Velmi drahé náhradní díly
Oba majitelé shodně uvádějí, že servis takového vozu rozhodně není levný. Stačí se podívat na ceny některých náhradních dílů a každému se doslova protočí panenky. Ale s tím se musí počítat, jelikož kdo si koupí takto drahý unikátní supersport, kterým Lamborghini Murciélago bezesporu je, musí počítat i s tím, že servis bude něco stát.
Zároveň však majitelé potvrzují, že se díly dají sehnat mnohem levněji. Mnoho dílů, které obsahuje Lamborghini Murciélago najdete i na jiných autech. Kuriózní může být třeba blinkr, který v Lamborghini stojí více než 800 DKK. Jde ale o úplně stejný, který má také Ford Focus. A ten stojí 75 DKK. A to stejné platí třeba o vzduchovém kompresoru s cenou 30 000 DKK, o kterou si řekli v Lamborghini. Přitom originál Bosch by vyšel jenom na čtvrtinu ceny. Tyto zkušenosti ukazují, že ne vždy musí být náklady na servis astronomické.
Žádný symbol spolehlivosti
Zkušenosti majitelů Lamborghini Murciélago také mluví o tom, že vozy nejsou žádným velkým symbolem spolehlivosti. Ono na druhou stranu, superporty nejsou tak úplně náhradou za klasická auta, na běžné použití. Majitelé tak shodně mluví o tom, co vše už museli řešit a co se porouchalo. Třeba to byla sedkmrát měněná spojka, tři opravy převodovky, čtyři servisní zásahy spojené s motorem… Otázkou tak vlastně zůstává, proč si majitelé svá auta tolik oblíbili, když jsou s nimi jenom trápení a stojí více, než si dokážeme představit.