Není nic horšího, než když se něco stane s motorem. Jak se takovým problémům vyvarovat? Samozřejmě je třeba o motor náležitě dbát, ale hlavně je nutné koupit si auto, které má pod kapotou ten pravý. O jaký se jedná a který mnozí mechanici doporučují jako nejlepší volbu? Podívejme se společně.
1,4–1,6 16 V (gama)
Korejská auta už dávno nejsou tak špatná, jak se o nich říká. A potvrzují to také motory od Hyundai. Ty s označením gama sice měly na svém začátku pár konstrukčních drobných vad, ale vše bylo odstraněno a nyní jsou považovány za jedny z nejlepších možností. A to jak pokud jde o motorizaci 1,4 s výkonem 100 koní, tak i pokud jde o motorizaci 1,6 s výkonem 128 koní. Oba dva motory se totiž liší spíše nepatrně. A v jakých vozech je najdeme? Je to třeba Hyundai i20, ix20, nebo také i30. Zapomínat nelze ani na vozy Kia, konkrétně třeba Rio nebo Ceed.
1.6 MIVEC (4A92)
Motor z dílny Mitsubishi taktéž patří do skupiny těch, které lze označit klidně jako symbol spolehlivosti. Vozy které mají tuto benzínovou jednotku pod kapotou rozhodně patří mezi velmi dobrou volbu pro toho, kdo považuje motor za srdce auta a nechce s ním mít jakékoliv problémy. Motor 1.6 MIVEC má výkon 177 koní a snad jediným slabým místem je kombinace s pětistupňovým manuálem. Jinak ale není třeba mít velké obavy.
1,8 VVT-i hybrid (2ZR-FXE)
Japonská Toyota je pro mnohé symbolem spolehlivosti. A platí to nejenom o konstrukci auta nebo o elektronice, ale platí to také o motorech. Tedy pokud se mluví o jednotce 1,8 VVT-i hybrid (2ZR-FXE) s výkonem 99 koní, která je součástí hybridních systémů, kde klasickému spalovacímu motoru dopomáhá k celkovému výkonu vozu také elektromotor. Tuto motorizaci nejdeme ve vozech jako je Toyota Prius, Auris, Corolla, C-HR a dále i Lexus CT 200h. A zkušenosti? Snad až na drobnou kritiku nižšího výkonu pozitivní.
2,4 R5 (244S)
Slavný motor Volvo, který lze znát z mnoha modelů. Bohužel jeho výroba skončila už v roce 2010 a tak dnes jsou zájemci o tento motor odsouzeni jenom ke koupi ojetin, pod kapotou kterých se jednotka nachází. A je jich celkem dost, protože motor se používal ve vozech Volvo C30, S40, V50, S60, S80 a V70. Kladem byla i široká škála výkonů, na které byl naladěn. Nejslabší verze nabídly 140 a 170 koní, zatímco nejsilnější přeplňované 193 a 200 koní.