Na jaře a v létě vás při parkování pod stromy nejčastěji ohrožuje ptačí trus, který vám může už za několik málo hodin ošklivě naleptat lak. Na podzim už se s nimi potýkat nemusíte. Vaše auto však může trpět pod napadaným podzimní listím, přestože se to na první pohled nezdá. V dnešním článku vám představíme nejčastější potíže, s nimiž se v souvislosti s podzimním listím motoristé potýkají.
Různá poškození elektrického zařízení
Listy ucpávají odtokové kanálky, které mají odvádět vodu z karoserie vašeho vozu. Ta se tak u většiny osobních aut i dodávek běžné konstrukce hromadí v prostoru pod čelním sklem či v jiných podobných prostorech. Právě pod čelním sklem je ovšem umístěna celá řada elektronických senzorů a čidel, nebo třeba motorek stěračů. Voda a elektřina se spolu příliš nekamarádí, dešťová voda navíc zdaleka není křišťálově čistá, a tak může elektrické součástky poškodit, nebo i úplně zničit.
Ucpaná ventilace
Listy mohou poškodit také klimatizační a ventilační systém auta. Déšť a vítr jsou v našich podmínkách pro podzim typické, a tahle kombinace dokáže spadaným listím doslova zašpuntovat průduchy ve vašem autě. Vlhké tlející listí může poškodit filtry ve ventilaci, nehledě na nepříjemný zápach plísně, který listy po nějaké době začnou vydávat.
Vlhkost a koroze
Mezi typické podzimní a zimní potíže patří voda v autě, vlhkost a koroze. Voda obvykle do auta vnikne poté, kdy listí ucpe odtokové kanálky, a tak dešťová voda nemá, kam odtékat. Často si jí ani nemusíte všimnout, steče po stěně pod podlahu, kde začne korodovat svrchní součástky podvozku. U většiny modelů pak patří k nejnáchylnějším prvkům na korozi blatníky a jejich nejbližší okolí, kde se hromadí tlející listí promíchané s bahnem, prachem a dalšími nečistotami. Pokud s autem delší čas nejezdíte, může v tomto prostoru dokonce začít růst tráva.