Jak poznat, že ojeté auto bylo vytopené: Stačí se podívat na správná místa

                   

Vytopená auta zaplavují tuzemský trh s ojetými vozy. Byla by to úsměvná slovní hříčka, kdyby ovšem nešlo o peníze. Celá řada českých, slovenských nebo třeba polských řidičů totiž v nedávné minulosti naletěla podvodníkům, kteří u nás prodávají vytopené ojetiny z Německa, případně dalších západoevropských zemí. Povodní totiž v posledních letech zažili Němci hned několik, což pochopitelně odnesla také spousta aut.

Nejen z povodní

Vytopené auto ale nemusí být nutně zahraničí, a nemusí být ani vytopené klasickou povodní. Stále častěji se objevují také auta, která v podzemních garážích vytopila havárie vody, případně kanalizace. Druhá zmíněná situace nastává zejména v centrech větších měst při prudkém přívalovém dešti, který nejprve ucpe kanalizaci a pak si najde cestičku právě do garáží.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Smrtelně nebezpečná elektronika

Mechanickým součástkám auta voda příliš nevadí, dokonce ani, když není úplně čistá, ale moderní auta jsou plné elektronických vychytávek. A elektřina se, jak známo, s vodou příliš nekamarádí. Zatopené auto je navíc velmi obtížné kompletně vysušit – voda proteče i do těch nejskrytějších míst, kde se vlhkost může udržet ještě dlouho poté, co je auto zdánlivě suché.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Koroze, kterou vlhkost způsobí, si vůbec nemusíte všimnout, dokud nebude pozdě. Za určitých okolností se tak můžou následky vytopení projevit i rok nebo dva po nešťastné události, kdy vám zkratují například posilovač řízení nebo jiný důležitý systém. Pokud se vám něco podobného stane za jízdy, může jít i o smrtelně nebezpečný defekt.

Jak poznáte vytopené auto

Při kupování ojetého auta, zejména za velmi výhodnou cenu, je dobré být opatrný. Napovědět by vám taky mohl původ vozu – pokud auto pochází ze zahraničí, je dobré zbystřit. Ale jak jsme psali výše, vytopená auta můžou být i ta česká. Následující body mohou napovědět, že daný vůz byl neplánovaně pod vodou.

  • Interiér je důkladně vymytý
  • Interiér má drobné vady (rozbité upevnění prvků, poškrábané či potrhané čalounění, atd.)
  • Drobné poruchy na palubní desce (nefunkční ventilátor, zaseklá tlačítka, nefunkční ovládání zrcátek, atd.)
  • Písek nebo jiné nečistoty pod rezervou, pod baterií a v dalších nezvyklých místech
  • Nepříjemný odér zatuchliny, plísně či vlhkosti
  • Koroze pod sedadly
  • Silná koroze podvozku, podlahy nebo výfuku
  • Nerovnoměrný chod motoru
  • Převodovka se zadrhává
Diskuze Vstoupit do diskuze
60 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články