Testy potvrdily, že bateriím v elektromobilech Hyundai Kona hrozí vznícení

                   

Elektromobily se pomalu ale jistě stávají stále oblíbenějšími. Jejich cena je sice stále mnohem vyšší než cena automobilů se spalovacími motory, ale milovníci ekologie mohou při jejich koupi využít nejrůznějších dotací, které jejich cenu alespoň o několik tisíc sníží. Za několik posledních let prošly vozy na elektrický pohon velkým vývojem a mnoho problémů, které byly s jejich provozem spojovány, je v současné době již dalekou minulostí a elektromobily jsou považovány za moderní a bezpečné vozy.

O to větší překvapení a obavu tak v tomto týdnu způsobilo oznámení automobilové společnosti Hyundai.

Kontrola pro téměř osmdesát tisíc vozů

Jihokorejská automobilka Hyundai Motor v posledních letech do vývoje vlastních elektromobilů investovala nemalé finanční prostředky a stala se na trhu s těmito vozy poměrně významným hráčem. Nyní ale oznámila, že z bezpečnostních důvodů svolává ke kontrole téměř sedmdesát sedm tisíc elektromobilů Kona, neboť bylo zjištěno, že u nich hrozí nebezpečí vznícení baterie.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Vozy Kona Eletric přitom automobilka úspěšně prodává po celém světě, a tak kromě vozů z Jižní Korey či Číny se kontrola bude týkat i více než třiceti sedmi tisíc vozů, které jezdí na evropských silnicích, a více než jedenácti tisíc vozů v Kanadě a Spojených státech amerických. Hyundai uvedl, že těmto vozidlům by následně v autorizovaných servisech měla být vadná baterie vyměněna či by jim měl být aktualizován software.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Českých modelů se problém netýká

O tom, že se nejedná o malicherný problém, svědčí i skutečnost, že se k situaci vyjádřilo i jihokorejské ministerstvo dopravy, které majitele elektromobilů Hyundai Kona Eletric žádá, aby své vozy opravdu nechali v co nejkratší době v servisech zdarma zkontrolovat, neboť bylo zjištěno, že baterie, která se v těchto modelech používala, může zkratovat a následně se vznítit.

Jedná se o modely, které byly vyrobeny do března letošního roku. Problém se tak netýká například modelů, které začaly být od letošního jara vyráběny, mimochodem jako první elektromobily na území České republiky, v nošovickém závodě automobilky Hyundai, neboť ty mají jiného výrobce baterií.

Diskuze Vstoupit do diskuze
143 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články