Může se zdát, že Audi každý týden představuje nový elektromobil, ale navzdory trendu nezapomíná také na staré dobré spalovací motory. Zajímavou teorii o jejich budoucnosti sdílel výkonný ředitel Audi Marcus Duesmann.
„Bude to chvíli trvat,“ odpověděl Marcus Duesmann v rozhovoru pro Automotive News na otázku ohledně očekávaného data zániku spalovacích jednotek.
Němec poznamenává, že „budoucnost spalovacího motoru je politická otázka“ a že ne ve všech koutech světa současně dojde k tomu, že bude klasický „benzín“ považován za zastaralý. Představte si sami, jak by fungovala elektrika v ruské tundře nebo třeba na dlouhých a liduprázdných australských silnicích.
Diesely a benzíny jen tak nezmizí
Generální ředitel Audi se rovněž domnívá, že v i nadcházejících letech bude stále spousta zákazníků, kteří chtějí zůstat u spalovacích motorů. Audi proto musí pracovat na své efektivitě. Značka se zavázala, že bude v roce 2050 uhlíkově neutrální.
Duesmann zdůrazňuje, že aktuálně vyráběné vznětové motory Audi patří mezi nejúčinnější, ale na druhé straně jsou díky systémům čištění výfukových plynů stále dražší. To znamená, že ne v každém segmentu se ukáží jako výhodná volba. Duesmann říká – dokud bude existovat zákazník, který chce auto se vznětovým motorem, Audi jej bude i nadále nabízet.