Stanovovat spolehlivost u automobilů je těžké. Pokud jde o zbrusu nová vozidla, společnosti jako JD Power a Consumer Reports používají zákaznické ankety a prediktivní metody. Nemůžete však s jistotou říci, jak spolehlivé je auto modelového roku 2020, když máme rok 2020. Mnohem snadnější je podívat se ne nejspolehlivější vozy v nedávné historii, protože takový o jsou založeny na jejich zdokumentované odolnosti a reputaci. Sami autoři seznamu přiznávají, že se neřídili „vědeckým“ daty, ale spíše sdílenými zkušenostmi a vědomostmi, přesto je výčet nejspolehlivějších aut nedávné historie dobrý a snad i užitečný.
Mercedes-Benz W124 třídy E
Podle posledních zvěstí na internetu se z německých aut stávají pasti na peníze. Drtivá většina těchto zvěstí vychází z nákladů na opravy u druhých a třetího vlastníků, protože předchozí majitelé zanedbávali údržbu. Samozřejmě, že ne všechna německá auta jsou stejná a model W124 všechny ostatní výrazně převyšuje. Vyráběl se v letech 1984 až 1995 a je známý tím, že zvládne najet i přes 500 000 km bez vážných problůmů a poruch. Pokud byste dnes našli nějaký kus se 150 000 km na tachometru a s kompletní servisní historií, znamenalo by to, že je osmiválec pod kapotou sotva zaběhnutý. Pamatujte ale, že u luxusních vozů dáte za běžnou údržbu luxusní peníze.
Toyota 4Runner
Pokud chcete něco novějšího, něco, co se dokonce stále vyrábí, s Toyotou 4Runner nemůžete šlápnout vedle. Současná generace se vyrábí od roku 2010, takže se jedná o osvědčenou platformu, i když nejde o nejhezčí a nejmodernější SUV na trhu. Na druhou stranu, ke spolehlivosti přispívá právě minimum moderních elektronických hračiček na palubě. V6 4Runneru V6 s objemem 4,0 litru je nekompromisním dělníkem, který dosahuje výkonu 270 koní a točivého momentu 377 Nm přenášeného na kola pomocí jednoduché pětistupňové automatické převodovky.
Mazda MX-5
Pokud jde o MX-5, stačí si vybrat generaci a vyjet na silnici. Je to malé sportovní auto. které je v podstatě nesmrtelné. Vůbec žádnou výjimkou nejsou kusy, které vystřídaly tři nebo čtyři majitele a bez potíží najely i 400 000 km. Údržba je levná, a zbytek dlouhověkosti stojí na to, že je to prostě MX-5, což bylo v každé generaci perfektně vymyšlené auto. Počáteční zprávy o modelu MX-5 2020 vypadají dobře a není důvod pochybovat o tom, že tato generace nebude stejně spolehlivá jako všechny předchozí generace.
Toyota Camry
Camry je díky spolehlivosti doslova legendou. Nájezd půl km bez poruch a vážnějších problémů není žádnou výjimkou. Olej mění pouze tehdy, když si jeden z nich pamatuje, že už je to nějaký čas. V USA na rušnějších silnicích lze stále spatřit poměrně dost těchto vozů s roky výroby 2004 a starší. Consumer Reports má hodnocení spolehlivosti Camry od začátku roku 2020 na špicižebříčků, ale tato generace je stále nová. Nicméně je nepravděpodobné, že by
Honda Civic
Jediným důvodem, proč na tomto seznamu není Honda Accord, je to, že Camry má lepšír eputaci. Zato Honda Civic si buduje pověst spolehlivosti od roku 1972. Promluvte si však s fajnšmekrem a ten vás pravděpodobně nasměruje na pátou generaci postavenou v letech. Při nájezdu 250 000 km je právě sotva zajetý a drží si vynikající spotřebu, ani neztrácí výkon vlivem netěsností.
Volvo řady 700 a 900
V podstatě každé Volvo s pohonem zadních kol si zaslouží být na tomto seznamu. Série 700 je v USA oblíbená nejen pro svou spolehlivost, ale také jako základ pro nejrůznější přestavby. Podvozek je až přehnaně robustní a obří prostor pod kapotou je jako dělaný pro zástvabu jakéhokil jiného motoru. Společnost Volvo se dlouho nestarala o to, aby byly její vozy elegantní nebo módní, ale stavěla nejbezpečnější a nejspolehlivější vozy, jaké mohla. Když se vrátíme zpět v čase, v Guinnessově knize rekordů je Volvo P1800 z roku 1966. To bylo ve vlastnictví Irva Gordona a najezdilo neuvěřitelných 5 milionů kilometrů, než šťastný majitel zemřel.
Lexus LS 400
Úplně první Lexus má legendární status spolehlivosti. Když Toyota vyslala svou luxusní značku do světa, učinila tak po dlouhých letech vývoje, do kterého nasypala obrovské peníze. Výsledkem byl sedan s motorem V8, který se cpal na posvátou půdu Mercedesu a BMW. Nedávno motoristický novinář Matt Farah dotáhl svůj Lexus LS 400 až na jeden milion mil (1,6 milionu km) tak. že jej půjčoval svým přátelům a kolegům z branže. Japonský luxusní sedan však trpí několika drobnými problémy,, které se mohou objevit. Jedním z nich je netěsnost výfuku, což je opravdu drobnost. Když ale začne selhávat startér, je to drahý špás.Díl sám o sobě není drahý, ale je pohřben ve V8 pod komponenty sání a vstřikování paliva, což astronomicky zvyšuje cenu práce..
Toyota Corolla
Toyota Corolla odpovídá spolehlivosti svému většímu protějšku Camry. Je to jeden z nejprodávanějších vozů na světě a svého vrcholu spolehlivosti dosáhl v roce 2000. Od roku 1999 byl 1,8litrový motor Toyota základem modelu Corolla a zůstal v nabídce japonské automobilky 20 let. Motor má svou vlastní pověst spolehlivosti, ale pomohl 9., 10. a 11. generaci Corolly získat pověst nezničitelnosti.
Saab 900
Zatímco američtí vysokoškolští profesoři na konci minulého století upřednostňovali Volvo 740, Saab 900 byl volbou yuppies, kteří nechtěli BMW. Stejně jako Volvo vyráběl Saab své vozy tak, aby vydržely, a pokud nějaký uvidíte na silnici, je velká šance, že je ve výborném stavu. Existuje 1989 Saab 900 SPG, který byl darován do automobilového muzea ve státu Wisconsin s více než milionem mil (1,6 mlionu km) na tachometru. V státu Maine si jeden majitel šlechtí Saab 900 Turbo z roku 1983, se kterým dvakrát ročně podniká cestu přes celé USA a zpět. Je to škoda, že samotná značka osobních aut Saab nevydržela tak dlouho.
Volkswagen Brouk
Původní Volkswagen Beetle je v některých částech světa stále běžným úkazem. Hlavním důvodem je to, že když nějaký díl na Brouku náhodou selže, je snadné ho opravit nebo vyměnit. I když v roce 1978 skončila výroba na většině světa, pokračovala v Brazílii a Mexiku. Poslední ze série 30 000 kusů byla vyrobená v Pueblu v Mexiku v červenci 2003 jako vozidlo modelového roku 2004. I v nejhorších případech dokáže šikovný domácí kutil vytáhnout vzduchem chlazený motor za hodinu a zkušený mechanik v dílně za pouhých 20 minut.