Máte pěkné auto, ale chcete ho vyměnit za lepší, nebo třeba nemáte pro některé z aut v rodině využití, a chcete se ho zbavit. Získat pro auto kupce může být náročné, ale pokud použijete správnou inzertní metodu, bude prodej vašeho vozu snazší, než myslíte. Znát správné místo pro inzerci není jediná důležitá věc. Musíte také vědět, jak inzerovat. Při psaní inzerátu na prodej automobilu byste měli mít na paměti své cílové publikum. Pokud nemáte tušení, jak takový inzerát napsat, zde je několik tipů, jak napsat dobrý inzerát na prodej vašeho auta.
Uveďte všechny relevantní údaje
Své auto chcete prodat rychle, což vás může svádět k výčtu mnoha nepodstatných detailů. Při psaní podrobností o automobilu uveďte vše podstatné, ale udělejte to stručně. Mnoho lidí chce nejprve získat všechny důležité podrobnosti a nemusí mít čas číst dlouhý inzerát. Jaké podrobnosti je třeba uvést?
- Rok výroby
- Výrobce
- Model
- Barva
- Počet najetých kilometrů (uveďte přesný počet, ne pouze odhad)
- Počet předchozích majitelů
- Typ převodovky
- Druh paliva
- Záruka
- Cena (ujasněte si, zda je cena pevná nebo jste o ní ochotni jednat)
- Přijatelné způsoby platby (hotovost, výměna auta a doplatek, splátky na účet…)
Při psaní těchto podrobností nepoužívejte zkratky. Někteří z vašich čtenářů nemusí mít mnoho znalostí o automobilech a nemusí znát význam zkratek. Pokud čtenáři nerozumí napsanému popisu, je méně pravděpodobné, že se vám ozvou. Pokud máte omezený počet slov, která lze v inzerátu použít, můžete mimo jiné uvést zkratky běžných výrazů, jako je AC (klimatizace) a PAS (posilovač řízení).
Zmiňte všechny pozitivní podrobnosti
Při zvažování, co napsat při soukromém prodeji automobilu, nezapomeňte vždy uvést všechny pozitivní vlastnosti automobilu. Dobré detaily jsou to, co upoutá pozornost lidí a vyzve je k nákupu. Jednou z důležitých věcí je servisní historie vozidla. Pečlivě servisované vozidlo má větší šanci na prodej, protože je u něj vyšší šance na to, že bude v dobrém stavu. Další důležité podrobnosti, které je třeba zahrnout, jsou, že vůz nikdy nebyl bouraný, vylepšení která zvyšují jeho hodnotu, a to, že jste prvním majitelem vozidla.
Buďte upřímní
Vaše vozidlo může mít nějaké chyby, pokud jste si ho právě nepřevzali v showroomu a nerozhodli se ho okamžitě prodat. Tyto negativní vlastnosti vozidla by se měly objevit v inzerátu, aby potenciální kupující přesně věděli, co kupují. Pokud jsou během prodeje zjištěny nějaké problémy a vy jste tyto informace neuvedli, můžete být považováni za nedůvěryhodného, což snižuje vaše šance na rychlý prodej vozidla. Můžete také uvést pravdivý důvod, proč auto prodáváte.
Při psaní inzerátu je důležitý pravopis a dobrá gramatika. Pokud vaše jazykové znalosti nejsou dostatečné, můžete si nechat napsat inzerát od profesionála.
Nahrajte kvalitní fotografie
Dobrý popis vozidla je důležitý, ale pokud obsahuje i fotografie, šance na získání nabídky rostou. Většina lidí nebude inzerátu bez fotek věnovat pozornost. Vložení fotografií pomáhá potenciálním kupujícím vidět, jak vozidlo vypadá a zda se blíží tomu, co hledají.
Čím kvalitnější fotky, tím lépe. Pořiďte fotografie z různých úhlů pohledu, a to jak exteriéru, tak interiéru Pokud jsou na autě nějaké škrábance nebo promáčknutí, vyfoťte je také aby byl váš inzerát čestný a transparentní.
Pokud je to možné, použijte místo telefonu fotoaparát. Fotit byste měli ve správný čas, abyste zajistili, že budou fotky jasné. Nejlepší jsou časné ranní hodiny nebo pozdní odpoledne. Je důležité vzít v úvahu také pozadí fotografie. Pokud prostředí, které máte k dispozici, není lákavé, můžete zajet třeba na parkoviště a fotky udělat tam.
Co je třeba zvážit před zveřejněním inzerátu
Kromě toho, jak napsat inzerát, musíte vědět, kam ho umístíte. Existuje mnoho online platforem, takže musíte vědět, která z nich bude nejlépe fungovat s rozpočtem, který máte. Mezi důležité věci, které je třeba vzít v úvahu, patří:
Zásah inzerátu
Zvažte popularitu platformy. Pokud má vysokou návštěvnost, zobrazí se vaše nabídka mnoha lidem, čímž se zvýší vaše šance na rychlý prodej vašeho vozu. Existuje mnoho online nástrojů, které vám mohou pomoci určit návštěvnost na webu, abyste se mohli rozhodnout pro nejlepší platformu pro zveřejnění inzerátu.
Náklady na umístění
Některé weby nabídnou inzerci zdarma, ale za zobrazení vaší reklamy širšímu publiku bude účtován malý poplatek. Jakmile identifikujete platformu, kterou chcete použít, zvažte různé možnosti, které mají, a také jejich cenu.
Celkový čas
Zvažte, jak dlouho se inzerát bude zobrazovat. Mnoho webů má nabídku v rozmezí od několika hodin až po celý měsíc. Zjistěte, zda za delší zobrazování inzerátu stojí další peníze.
Čeho se při psaní inzerátu vyvarovat
Příliš mnoho osobních údajů
Při zadávání svých osobních údajů buďte opatrní. Pro jistotu uveďte pouze křestní jméno, nebo pouze příjmení. Pořiďte si další telefonní číslo, na kterém vás potenciální kupující může kontaktovat, nebo si vytvořte alternativní e-mail, kam vám zájemci mohou psát.
Příliš vysoká cena nebo její změna
Cenu nenastavujte nesmyslně vysoko, protože to zpomalí proces prodeje. Pokud si nejste jisti cenou vozidla, požádejte odborníka, aby provedl ocenění i s ohledem na vylepšení a nedostatky. Pokud budete zveřejňovat příspěvky na více než jedné platformě, vyhněte se uvádění různých cen, protože by vám to mohlo snížit důvěryhodnost.Časté změny cen mohou také snížit vaše šance na rychlý prodej vozu.
Závěr
Prodej vašeho vozu lze provést snadno a rychle. Správný web pro zveřejnění vaší reklamy je důležitý. Čím vyšší je návštěvnost na webu, tím vyšší je šance, že váš inzerát povede k prodeji. Další důležitá věc, kterou je třeba zvážit, je, jak inzerát napsat. Měl by to být popisný a na začátku by měl obsahovat všechny relevantní informace. Většina lidí nemá čas číst celý inzerát a soustředí se tak jen na začátek. Při psaní uveďte všechny pozitivní podrobnosti o vozidle. Detailnost je důležitá, proto nezapomeňte uvést všechny nedostatky, které vůz má, včetně případných poruch nebo nehod.