BMW představilo létající oblek s elektromotorem, který prodlužuje dolet

                   

To, co BMW vyvinulo, je definice „ironie“, pokud jde o elektrifikaci. Zatímco někteří lidé se stále brání elektrickým vozidlům mimo jiné kvůli omezenému dojezdu německá automobilka vyvinula elektrické zařízení, které dojezd, tedy dolet vlastně zvyšuje. BMW se ho rozhodlo pojmenovat jako Electrified Wingsuit .

Společnost vytvořila tento elektrický prodlužovač doletu s pomocí Petera Salzmanna, rakouského instruktora parašutismu. Ten už měl představu o prodloužení rozšíření vzdáleností, které by mohl překonat ve své létající kombinéze, a dostal k tomu pomoc BMW i a Designworks – dceřiné společnosti BMW Group zaměřené na design.

iZdroj obrázku: tiskové materiály BMW

Podle tiskové zprávy se zařízení vyvíjí už tři roky. Salzmann se aktivně podílí na celém procesu. Nejprve mu byly na záda umístěny elektrické turbíny, mnohem větší, než jsou ty výsledné. Okamžitě cítil, že by byly příliš těžké a omezovaly mu pohyb, což by bylo během letu nebezpečné.

Odborníci na aerodynamiku se shodli na tom, že turbíny budou mnohem efektivnější, když se umístí na hrudník. O hodně se také zmenšily, což způsobilo okamžitou ztrátu 40 procent výkonu, ale přesto šlo o správný krok.

Menší velikost vrtule,13 cm, byla kompenzována úžasnou rychlostí kolem 25 000 ot/min. Každý ze dvou motorů létající jednotky poskytuje výkon 7,5 kW a baterie s napětím 50 V jim dodává energii po dobu přibližně 5 minut.

Celá létající kombinéza je vyrobená z uhlíkových vláken a hliníku váží 12 kg. Její design byl vylepšen v Aerolab – horizontálním aerodynamickém tunelu BMW – a v aerodynamickém tunelu ve Švédsku.

Když nastal čas prvního letu, Salzmann ho plánoval provést v Jižní Koreji, ale pandemie COVID-19 plány odložila a nakonec byl naplánován v Rakousku, přesněji na vrcholech Drei Brüder v pohoří Vysoké Taury v Alpách.

iZdroj obrázku: tiskové materiály BMW

Salzmann skočil s dalšími dvěma parašutisty, kteří létající oblek neměli. Není jasné, jaký byl jejich účel, ale bylo velmi pravděpodobné, že měli v úmyslu porovnat výhody, které může letová jednotka nabídnout oproti běžnému padáku.

Všichni tři skočili z vrtulníku ve výšce 3 000 metrů a byli ve formaci, dokud Salzmann neaktivoval letovou jednotku. Letěl přes vrchol Drei Brüder a nakonec udělal zatáčku, aby se setkal se svými parašutisty, aby mohli otevřít padáky a přistát společně.

Parašutista s normální létající kombinézou může dosáhnout rychlosti až 100 km/h, ale díky obleku Electrified Wingsuit se Salzmann brzy po aktivaci turbín dostal na 300 km/h.

BMW využilo příležitosti k propagaci BMW iX3 a pokusilo se vytvořit spojitost mezi elektrickou kombinézou a automobilem, ale to pro tento extrémní případ asi příliš nefunguje.U hybridních a elektrických vozidel asi nečekáte, že se budou řítit rychlostí 300 km/h.

Diskuze Vstoupit do diskuze
145 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články