Mnoho řidičů ví, že oprava automatické převodovky je velmi složitý a finančně náročný proces. Zvláště pokud řidič diagnostikuje smrtelnou chybu v pozdní fázi, kdy už v podstatě nejde opravit. Jakmile uvidíte příznaky toho, že automatická převodovka dosluhuje, měli byste okamžitě navštívit autoservis.
Velmi urgentní připojení na diagnostiku je potřeba provést, pokud při řazení rychlostních stupňů zaznamenáváte podezřelé škubání nebo vibrace. Tímto způsobem se převodovka může pouze hlásit o výměnu oleje nebo seřízení.
Často je ovšem příčinou otřesů problém s hydraulickou jednotkou nebo měničem točivého momentu, jejichž oprava stojí spoustu peněz.
Řidiči, kteří nepovažují za důležité „poslouchat“ své auto, zpravidla nevěnují pozornost nesprávnému poměru otáček převodovky a otáček motoru. Nejčastěji je to kvůli poruše elektronického ovládání automatické převodovky. Řešení tohoto problému je lepší neodkládat.
Další problém: přepnete volič „automatu“ do režimu D, uvolníte brzdový pedál, ale vůz zůstane stát, jako by byl v režimu „neutrál“. Možný důvod spočívá opět v oleji, který je třeba vyměnit nebo doplnit. Ale nemůžeme vyloučit možnost, že chyba může být na opotřebovaných rychlostních stupních nebo na měniči točivého momentu. Okamžitě do servisu!
Servisní návštěvu byste neměli odkládat, pokud si všimnete, že volič režimů přepíná o poznání více ztuha. Jednou přijde den, kdy nepůjde přepnout vůbec a vás bude čekat nákladná oprava.
Mnoho řidičů také ignoruje, když se na palubní desce zobrazí indikátor značící O / D, když je aktivován režim přetížení. Věří, že je to jen varování, a nadále působí problémy autu, které potřebuje okamžitou opravu. Je třeba si uvědomit, že tento indikátor se může rozsvítit nejen kvůli drobným problémům (např. poškození kabelu rychloměru), ale také kvůli vážné závadě.