Potřeba zahřát brzy ráno v zimě interiér vozu, který se pyšní ledovými sedadly a volantem pokrytým jinovatkou, kazí náladu bezpočtu řidičů. Naštěstí existují účinné způsoby, jak toto utrpení zkrátit. Na zahřátí interiéru vozu po nočních mrazech mají zkušení řidiči několik receptů. Prvním z nich je vyjet hned po nastartování motoru.
Tato možnost však nevyhovuje všem a každé situaci. Mnoho lidí raději nepřetěžuje motor a převodovku studeným provozem a nejdříve zahřívá auto na volnoběh.
Co tedy udělat dělat, pokud chcete, aby se vnitřek vozu co nejrychleji zahřál? Jak víte, hlavním zdrojem tepla v autě je vytápění, ale aby se interiér co nejrychleji zahřál, musí být s topením zacházeno chytře a šikovně.
Nejprve musíte klimatizaci vozidla přepnout do režimu „recirkulace“ – aby neohřívala vzduch, který pak vypustí ven a nasála ledový zvenku, ale už s tím samým zahřívala kabinu. Díky tomu dosáhne atmosféra v autě mnohem rychleji příjemné teploty.
V tomto režimu se však zvyšuje pravděpodobnost zamlžení oken automobilu, protože vlhkost vydechovaná člověkem nevyjde ven, ale bude cirkulovat v uzavřeném okruhu. Ale ve srovnání s chladem venku to není vůbec tak děsivé. Vlhkost navíc rychle zmizí – jakmile klimatizaci později přepnete na ohřev přiváděného vzduchu.
Topení ale není jediným zdrojem pro vytápění kabiny. Někdy máte k dispozici také vyhřívané sedačky, vyhřívaný volant a také vytápění zadního a občas i předního okna. To vše je významným zdrojem tepla, které se sice nemůže rovnat s teplem, které poskytuje motor, ale stále jde o vítané bonusy v boji s mrazem. Nebojte se je tedy využít.