Každý motorista určitě alespoň jednou ve své řidičské kariéře čelil tak nepříjemnému problému, jako je motor, který náhle „ztratí sílu“. Ty, kterým se to zatím nestalo, to nejspíš čeká někdy v budoucnu. Důvody stávkování pohonné jednotky mohou být různorodé. Některé z nich jsou velmi kuriózní, nebo dokonce vtipné. Je však důležité si uvědomit, že je prakticky nemožné efektivně řešit problémy, aniž bychom pochopili jejich příčinu.
Přetížení vozidla
Řada motoristů z nějakého důvodu zapomíná, že ve skutečnosti má každé auto nějaké maximální zatížení. Nepřekračujte pohotovostní hmotnost vozidla uvedenou v uživatelské příručce. V osobních automobilech je nosnost často navržena tak, aby přepravovala pouze 5 osob, každou o hmotnosti 75 kg. Rovněž je třeba mít na paměti, že na vnější střešní nosič by neměly být kladeny náklady těžší než 50 kg. Už tak výrazně zhoršuje aerodynamiku i v situacích, kdy nedochází k přetížení.
Samostatně je třeba poznamenat, že otevřená okna během jízdy zvyšují spotřebu paliva a snižují výkon motoru přibližně o 10 až 15 procent.
Povětrnostní podmínky
Povětrnostní podmínky mají poměrně silný dopad na výkon vozidla. Autům především nesvědčí vítr a déšť. Při rychlosti větru 20 m / s můžete ztratit až 30 % výkonu pohonné jednotky. V dešti se hustota vzduchu zvyšuje téměř o třetinu, což také vede ke zhoršení aerodynamiky automobilu a ke zvýšení zatížení motoru.
Také je třeba zmínit výlety do hor. Čím výš je silnice a čím řidší je okolní vzduch, tím je to pro motor automobilu těžší. V průměru o každých 1 000 m nad mořem se produktivita agregátu sníží o 10 %.
Problémy s podvozkem
Stává se, že výkon motoru klesá v důsledku skutečnosti, že energie jednoduše nepřechází z motoru na kola v plném rozsahu. K tomu dojde, když spojka začne prokluzovat. To se může stát u manuální i automatické převodovky. Existuje nesčetné množství problémů se spojkou, které mají za následek ztrátu výkonu motoru. Nejlepší věc, kterou lze (a měla by se) udělat, je co nejdříve zajet do servisu.
Kromě problémů se spojkou může být podvozek zdrojem ztráty energie v důsledku celé řady drobných příčin. Mezi ně patří pokles tlaku v pneumatikách, špatná geometrie kol a zapečení brzdových kotoučů. V každém z těchto případů byste měli vyhledat pomoc odborníka.
Problémy s motorem
Je zcela zřejmé, že pokles výkonu motoru automobilu může být způsobem kvůli problémům se samotným motorem! A zde je sortiment potíží a neštěstí na hlavě motoristy opravdu široký. Prvním a nejběžnějším problémem jsou staré nebo vadné zapalovací svíčky. Druhým důvodem bývá porucha plynového pedálu.
Dále máme takové problémy, jako je porucha váhy vzduchu a neustálé „sání“, které vede k nesprávnému výpočtu složení hořlavé směsi. Zanesený vzduchový filtr a problémy ve výfukovém systému mohou také způsobit ztrátu výkonu motoru. Nakonec je zaručeno, že výkon poklesne v případě jakékoli poruchy elektroniky stroje, opotřebení nebo natažení rozvodového řemene, opotřebení CPG a při vyhoření ventilů.
Také je jisté že výkon agregátu poklesne i v případě tak jasně viditelné poruchy, jako je přehřátí motoru, ať už z jakéhokoliv důvodu.
Palivo a palivový systém
Nakonec stojí za zmínku palivo, které se v praxi v osmi z deseti případů ukázalo jako hlavní příčinou snížení tahu hnacího ústrojí. Benzín s nízkým oktanovým číslem má extrémně negativní vliv na provoz zařízení. Totéž platí pro zředěné palivo. Proto byste se měli vždy snažit tankovat na osvědčených čerpacích stanicích.
Kromě toho může výkon motoru klesnout v důsledku poruch palivového systému vozidla. Nejčastěji se to stane, pokud v něm z nějakého důvodu klesne tlak, zasekne se čerpadlo nebo se zanese síťka palivového modulu. Méně často se vyskytují problémy v důsledku ucpání palivového potrubí nebo nesprávné funkce regulátoru.