Odborníci odhalili podstatný nedostatek elektromobilů

                   

Americká automobilová asociace (AAA) objasnila, jak teploty ovlivňují výkon baterií pro elektromobily. Podle jejich výzkumu se vzdálenost, kterou lze ujet plně nabitým vozidlem se zapnutým topným systémem, snížila o 41 %, když teploměr klesl na -7 stupňů Celsia. To znamená, že i při mírných mrazech je třeba elektrická vozidla nabíjet častěji, což zase zvyšuje provozní náklady spotřebitelů.

Z toho plyne, že je nutné se znovu zeptat: Jsou elektromobily tak atraktivní v zemích s drsným podnebím? Odborníci AAA poznamenávají, že když jsou řidiči omezení zásobou energie a ujetou vzdáleností, těžko je lze přesvědčit o výhodách elektrických vozidel.

Velká mylná představa o elektrických automobilech

Studie AAA také ukazuje, že když je okolní teplota 35 ° C v plusu a ve vozidle je zapnutá klimatizace, rezerva elektromobilu se sníží o 17%. Ne tolik jako v prvním případě, ale stále ne malé.

iZdroj obrázku: Pixabay

V chladném počasí využívají elektromobily energii uloženou v bateriích k ohřívání chladicí kapaliny z baterie a také k ohřívání kabiny. Maximální spotřeby se dosáhne během prvních minut pohybu, poté se energie baterie spotřebuje pouze k udržení příjemné teploty. V tomto ohledu společnost AAA doporučuje, aby majitelé elektrických vozidel vytápěli nebo chladili interiéry, když je vůz připojen k nabíječce.

Hybridní nebo čistě elektrický vůz – co je pro řidiče výhodnější?

Studie ukazuje, že elektromobily jsou nejvhodnější pro země s mírným podnebím bez náhlých změn teploty. Přestože výrobci automobilů neustále zlepšují výkonnost elektromobilů zvyšováním dojezdu na jedno nabití, dosud nebyly dosaženy žádné významné výsledky a budoucí majitelé by si zároveň měli být vědomi nedostatků technologie elektrického pohonu.

Diskuze Vstoupit do diskuze
68 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články