Americká automobilová asociace (AAA) objasnila, jak teploty ovlivňují výkon baterií pro elektromobily. Podle jejich výzkumu se vzdálenost, kterou lze ujet plně nabitým vozidlem se zapnutým topným systémem, snížila o 41 %, když teploměr klesl na -7 stupňů Celsia. To znamená, že i při mírných mrazech je třeba elektrická vozidla nabíjet častěji, což zase zvyšuje provozní náklady spotřebitelů.
Z toho plyne, že je nutné se znovu zeptat: Jsou elektromobily tak atraktivní v zemích s drsným podnebím? Odborníci AAA poznamenávají, že když jsou řidiči omezení zásobou energie a ujetou vzdáleností, těžko je lze přesvědčit o výhodách elektrických vozidel.
Velká mylná představa o elektrických automobilech
Studie AAA také ukazuje, že když je okolní teplota 35 ° C v plusu a ve vozidle je zapnutá klimatizace, rezerva elektromobilu se sníží o 17%. Ne tolik jako v prvním případě, ale stále ne malé.
V chladném počasí využívají elektromobily energii uloženou v bateriích k ohřívání chladicí kapaliny z baterie a také k ohřívání kabiny. Maximální spotřeby se dosáhne během prvních minut pohybu, poté se energie baterie spotřebuje pouze k udržení příjemné teploty. V tomto ohledu společnost AAA doporučuje, aby majitelé elektrických vozidel vytápěli nebo chladili interiéry, když je vůz připojen k nabíječce.
Hybridní nebo čistě elektrický vůz – co je pro řidiče výhodnější?
Studie ukazuje, že elektromobily jsou nejvhodnější pro země s mírným podnebím bez náhlých změn teploty. Přestože výrobci automobilů neustále zlepšují výkonnost elektromobilů zvyšováním dojezdu na jedno nabití, dosud nebyly dosaženy žádné významné výsledky a budoucí majitelé by si zároveň měli být vědomi nedostatků technologie elektrického pohonu.