Automechanik objasnil, proč jsou na nových pneumatikách drobné gumové štětinky

                   

Pravděpodobně každý řidič věnoval pozornost skutečnosti, že povrch zbrusu nových pneumatik je doslova posetý obrovským množstvím gumových štětin. K čemu vlastně jsou? Jak se často stává, lidé, kteří neznají skutečnou odpověď na otázku, nabízejí různé a někdy velmi zábavné důvody. Ve skutečnosti je vše mnohem jednodušší a zajímavější.

Někteří věří, že tyto gumové výčnělky pomáhají určit trvanlivost pneumatiky: jakmile po jízdě zmizí, je nutné pneumatiku vyměnit. Jiní si jsou jisti, že se jedná o ukazatel úrovně kvality.

iZdroj fotografie: Freepik

Další teoretici se domnívají, že gumové trny pomáhají kolu zlepšit trakci na povrchu vozovky. Obecně existuje mnoho verzí s různým stupněm věrohodnosti. Většina z nich nemá nic společného s realitou.

Je ironií, že tyto trny ve skutečnosti nemají žádnou funkci, jsou prostě úplně k ničemu. Nečekané, že? Vznikají samovolně při výrobě pneumatik a zejména během procesu vulkanizace. 

iZdroj fotografie: Freepik

A protože tyto štětinky k ničemu neslouží, ani nejsou nebezpečné, nikdo nevěnuje čas a energii jejich odstranění. Velmi brzy zmizí samy. Mimochodem, lze předpokládat, že přítomnost takových výčnělků na nové pneumatice je skutečně známkou vysoké kvality.

iZdroj fotografie: Freepik

Protože pokud jsou na pneumatice tyto bodlinky, znamená to, že během výroby v materiálu nezůstal absolutně žádný vzduch. Jedině tak může vzniknout opravdu kvalitní obutí pro vaše auto.

Diskuze Vstoupit do diskuze
111 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články