Spousta lidí řídí své auto každý den, ale jen málo z nich přemýšlí o jeho vlastnostech. Zdálo by se, že ve některé součásti auta, které jsou zcela samozřejmé, mohou být někdy ukrývat velké hádanky. Například směrová světla ve vozidle byla vynalezena před dlouhou dobou, ale málokdo ví, proč na jedno sepnutí zablikají právě třikrát.
Trojnásobné blikání směrových světe při lehkém dotyku páčky, nahradilo klasické jednorázové bliknutí, které bylo charakteristické pro auta vyrobená do roku 2000. Všichni výrobci automobilů neaplikovali tuto funkci okamžitě, zaváděla se postupně. Jako první ji implementovaly do všech vozů automobilky v Německu a v roce 2010 se tato funkce dostala do celého světa.
Trojité bliknutí směrového světla je velmi užitečné, když potřebujete změnit jízdní pruh v silném provozu. Při jízdě po dálnici vysokou rychlostí potřebujete k přeřazení do jiného jízdního pruhu minimální posun volantu. V takových podmínkách se konvenční směrový ukazatel může kdykoli jednoduše vypnout. Výsledkem je, že motorista je během jízdy nucen neustále zaměřovat pozornost nejen na silnici, ale také na blinkry. Musí držet páčku a neustále ji zapínat a vypínat.
Trojité bliknutí bylo vybráno empiricky. Autoři vylepšení se domnívali, že doba trvání signálu bude stačit, aby si ho ostatní účastníci silničního provozu všimli, a řidič měl čas na změnu jízdního pruhu. V praxi se ukázalo, že vylepšení funguje. Motoristé mají mnohem větší šanci všimnout si auta před sebou, které se chystá změnit jízdní pruh.
Všimněte si, že tři bliknutí nejsou v žádném dokumentu ani nařízení uvedena. Takové vybavení je navíc volitelné. Je to jen běžná funkce pro zvýšení pohodlí, kterou nyní najdete téměř v každém automobilu. Způsob její implementace se ovšem různí.
Například v levnějších automobilech, neexistuje žádná speciální volba, blinkr vždy zabliká třikrát. U dražších modelů můžete upravit délku signálu pomocí řídicí jednotky. Například u Mitsubishi můžete blinkr nastavit na 1 až 5 bliknutí, u automobilů KIA 1, 3 nebo 5 bliknutí.