Výběr motorového oleje v dnešní době není snadný úkol. vhodné mazivo občas narazí na vysoce pochybné výrobky. V důsledku těchto „dobrodružství“ získávají motoristé novou hořkou a specifickou zkušenost. Jedním z výsledků akvizice je tendence zkušených řidičů odebírat motorový olej ze skladů výhradně v litrových plechovkách.
Nejoblíbenější a nejpoužívanější balení s motorovým olejem na automobilovém trhu jsou samozřejmě 4litrové nádoby. Statistiky získané na základě studií na domácím a zahraničním trhu ukazují, že u tohoto objemu koncem roku klesá reprezentativní procento tržeb. Je to proto, že mnoho lidí se pokouší nakupovat mazivo do zásoby, aby v budoucnu nečelili „zbytečným problémům“ a aby zbytečně neztráceli čas opětovnou cestou do obchodu nebo objednáváním na internetu.
Nejzkušenější řidiči nicméně raději kupují motorový olej v lahvích o objemu 1 litr. To se děje z několika důvodů . Prvním a nejdůležitějším je strach z nákupu falešného nebo nekvalitního produktu, jehož vlastnosti nebudou splňovat normu nebo se mohou dokonce ukázat jako škodlivé a nebezpečné pro motor automobilu. V takovém případě nebude až tak bolestivé zbavit se jednoho litru oleje. Falešné oleje a další auto-moto produkty se navíc nejčastěji plní do lahví o objemu 4 litry.
Druhým důležitým důvodem, proč zkušení motoristé upřednostňují litrové nádoby, je banální ekonomika. Přestože je nutné pravidelně měnit a doplňovat motorový olej, nemělo by se to dělat tak často, aby se motorového oleje spotřebovaly celé 4 litry. Kromě toho prodejci a výrobci spotřebního materiálu spouštějí nejrůznější propagační a slevové akce nejčastěji ve vztahu k nádobám s malým objemem.
Posledním, třetím, ale neméně důležitým důvodem pro výběr litrových lahví je snadné použití. Držení obřího kanystru při provádění údržby nebo oprav není zdaleka tak pohodlné. Nádoba na 1 litr oleje navíc zabírá mnohem méně místa v kufru, což při výběru také hraje důležitou roli.