Automobilka Morgan, která se zabývá výrobou luxusních aut s karosérií ve starém stylu vyrobí omezené množství verze Plus 8, tentokrát jako GTR
Vyrobená série bude vskutku omezená, neboť by mělo vyjít pouhých devět kusů speciálních GTR na podvozku Plus 8. Spolu s novým modelem přijdou i další vychytávky jako silnější motor, design by však měl zůstat relativně nezměněn. V oblasti vzhledu dojde k pár kosmetickým úpravám interiéru, fanoušci klasiky se však nemají čeho bát. Stále to bude ten starý dobrý Morgan.
Aero 8 skončilo, ale teprve nedávno
Tento Plus 8 GTR model by měl být vybaven motorem V8 a to z jednoho prostého důvodu. Společnost totiž chce vyrobit výkonný vůz, ale jejich automobil Aero 8 se od roku 2019 již nevyrábí. Představa návrhářů tohoto auta však byla taková, že udělají pořádně silný, surový a hlučný vůz, který se vyrovná dnešním sporťákům.
Vyrobeno bude však pouhých 9 kusů, což jednotlivým kouskům ještě přidá na hodnotě. Vývojáři oprášili nedávno odložené modely Plus 8 z roku 2018, na nichž hodlají vybudovat nový elegantní a zároveň drsný vůz. Jeho karoserie bude lehce pozměněna, podvozek snížen, a oproti předchozím modelům dostane Plus 8 pevnou střechu.
Motor bude výkonný a hlučný
Pod kapotou se bude skrývat silný motor V8 s objemem 4,8 litru od společnosti BMW. Starší verze tohoto pohonu měly dosahovat výkonu 362 koní (necelých 270 kW), nicméně obě společnosti pracují na tom, aby motor dosahoval ještě větší síly. Automobilka plánuje nabízet vůz ve verzích s šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou.
Vůz připomene nostalgii z 90. let
Automobilka si tímto kouskem chce připomenout své starší modely, a především pak závoďák z 90. let familiárně nazývaný „Big Blue“. Na něm firma poprvé vyzkoušela funkčnost hliníkového podvozku a vychází z něj série Aero 8. Navíc tak dojde k obnovení vztahů se společností BMW, které dodávala pro Morgan motory již dříve.