Kdy je opravdu ten správný čas na výměnu rozvodů ve vašem voze

Kdy je ten správný čas pro výměnu rozvodů? Po kolika tisících kilometrech by se měly vyměnit a co hrozí při přetáhnutí servisních intervalů? Všechno se dozvíte zde.

i Zdroj fotografie: Pixabay
                   

Rozvody jsou nezbytnou součástí každého ať už modernějšího, nebo staršího vozu. Jako u každé jiné součásti dochází během provozu k jejich opotřebení. Je potřeba je podle servisních intervalů kontrolovat a měnit, abychom se vyhnuli jejich prasknutí, což by mohlo znamenat i úplné zničení motoru. Výměna rozvodů sice není levnou záležitostí, ale podcenění výměny může mít mnohanásobně horší důsledky.

Kdy je čas vyměnit rozvody? U každého vozu jindy

Výměna rozvodů se doporučuje po koupi každého ojetého automobilu, samozřejmě pokud se nejedná o nějaký zánovní předváděcí vůz, který nemá moc najeto. I když ve většině případů prodávající uvede, že je měnil nedávno, pravdu se nikdy nedozvíte. Navíc se můžete setkat také s vozem, který má ve skutečnosti úplně jiný nájezd kilometrů, než ukazuje jeho tachometr. Z toho důvodu uděláte líp, když je preventivně vyměníte a vyhnete se tak možnému riziku jejich poškození a daleko většímu zásahu do vaší peněženky.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Není dobré podcenit ani pravidelnou kontrolu rozvodů. Ta by měla proběhnout u naftových motorů každých 60 až 160 tisíc kilometrů, u benzínových motorů pak od 120 do 180 tisíc kilometrů. Kontrolu by měl provádět zkušený automechanik, protože sami nejspíš nic nepoznáte a mohlo by se stát, že uděláte více škody, než užitku. To samé platí pro jejich výměnu.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Co se stane, když praskne rozvodový řemen?

Prasknutí řemene nevydá žádný zvuk ani nic jiného. Poznáte to tak, že automobil z ničeho nic zastaví a nepůjde nastartovat. To je ta lepší možnost. U některých automobilů se mohou také ohnout ventily a to už vyžaduje náročnější opravu, než jen výměnu rozvodů. Nejhorší případ nastává tehdy, když nesprávně nasadíte rozvodový řemen a potkají se vám písty a ventily. Potom musí většinou celý motor ven a následuje velká a finančně nákladná oprava.

Diskuze Vstoupit do diskuze
133 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články