Johnny Dumfiers vyhrál ve své kariéře 24hodinový závod Le Mans, ve Formuli 1 jel s legendou Ayrtonem Sennou v jednom týmu. Nesl také titul britského lorda.
V motoristickém sportu to bylo velké jméno. Zemřel po krátké a těžké nemoci v 62 letech. Tuto informaci oznámila jeho rodina a požádala všechna média, aby respektovala jejich soukromí a nechala je truchlit. Rodina v prohlášení uvedla, že jim bude chybět jeho energie, kterou jim vnesl do života a také láska, kterou obklopoval celou rodinu. Johnnyho skutečné jméno bylo John Colum Crichton-Stuart a byl sedmým markýzem skotského ostrova Bute.
Nechtěl prozradit svůj původ, tak používal jiné jméno
Jméno a příjmení, pod kterými je známý, byly přijaty právě pro účely motoristického sportu. Tomu se začal věnovat v 80. letech, počínaje formulí 3. Prvních úspěchů dosáhl v roce 1984, kdy se stal senzací sezony a v barvách týmu Dave Price Racing ovládl britskou soutěž Formule 3. V roce 1986 vstoupil do Formule 1 a sezonu strávil s JPS Team Lotus. Stal se partnerem Ayrtona Senny, který nechtěl jezdit ve stejném týmu s Derekem Warwickem.
V F1 ale většího úspěchu nedosáhl, nejlépe se mu dařilo v maďarské Grand Prix, kde získal páté místo. Celkem za Formuli 1 odjezdil 15 závodů, v GP Monaka se nedostal do hlavního závodu po nehodě při tréninku. Ve čtyřech závodech dojel v první desítce, v ostatních cíl neviděl. Litoval toho, že se do Formule 1 nedostal o rok dříve. Lotus patřil mezi nejlepší týmy, a i když v něm byla zvláštní situace, takovou nabídku nemohl odmítnout.
Díky jménu, kterým si nechal říkat, že mu přezdívalo Lord Dumfries
Pro Dumfriese ale bylo deprimující, když pokles počet najetých kilometrů kvůli vývoji nové šestistupňové převodovky. Jeho místo v roce 1987 zaujal Japonec Satoru Nakajima poté, co musel tým najmout japonského řidiče. V roce 1988 přišel Dumfriesův největší úspěch v motoristickém sportu. Ve voze Jaguar XJR-9 obsadil první místo ve slavném závodě Le Mans. Patřil do týmu Tom Walkinshaw Silk Cut Jaguar, společně s dalšími členy Lammersem a Wallacem.
Po otcově smrti zdědil titul markýz Bute a seděl dokonce ve Sněmovně lordů, jejíž členem byl do roku 1999. Nikdy svůj titul nepoužil, říkal si John Bute. Britská vyšší třída, ke které závodník patřil, má dlouhou závodní tradici. Velkých úspěchů dosáhla skupina bohatých lidí s názvem BentleyBoys, která vytvořila legendu o britské značce. Závodní aristokrat se může zdát divný, ale na úsvitu motoristického sportu to byla norma. Aristokracie se zamilovala do svých vozů, a vymyslela závody, aby dokázala, že má nejlepší vozidla.