Bílý kouř vycházející z výfuku vašeho automobilu vám může jednoduše prozradit, že má vaše vozidlo nějaký problém. Podle intenzity můžete také zjistit vážnost poruchy.
Pokud jste zaregistrovali změnu barvy kouře z výfuku vašeho automobilu, je to jasnou známkou, že má nějaký problém. Závažnost se liší podle jeho typu a barvy. Mimo tuto změnu barvy se nemusí nijak projevit, a o to je nebezpečnější. Pokud si tedy všimnete nějaké změny, rozhodně není na co čekat.
Co znamená bílý kouř z výfuku?
Pokud vaše auto vypouští z výfukového systému trochu bílého kouře, jedná se s největší pravděpodobností o páru, což je především v zimních měsících zcela běžná věc. Naopak pokud se to děje i v létě nebo za teplého počasí a ve větším množství, máte opravdový problém. Bílý kouř vzniká v důsledku kondenzace, která se hromadí uvnitř výfukového systému.
Silnému bílému kouři obvykle předchází nějaký vážný problém s vaším vozidlem. Může být způsoben například poškozeným těsněním hlavy válců, poškozenou hlavou válce nebo prasklým blokem motoru. V důsledku těchto poškození hrozí riziko, že se chladicí kapalina dostane přes tyto praskliny do oleje, který tím ztratí své mazací schopnosti a viskozitu, což je kritické pro celý motor. Druhou možností je, že se uniklá kapalina dostane přes praskliny až do spalovacího prostoru a může způsobit konec vašeho motoru.
Špatné vstřikování paliva
Pokud vlastníte automobil s naftovým motorem a při jeho spuštění vychází velké množství bílého kouře z výfuku, s největší pravděpodobností je problém s časováním vstřikování paliva do spalovacího prostoru motoru. Na vině může být také přehřátí motoru, vadné palivové nebo vstřikovací čerpadlo. Tuto nepříjemnost je třeba co nejdříve řešit, a to nejlépe se zkušeným mechanikem v servisu.
Uniká chladicí kapalina
Na vině intenzivního bílého kouře může být prosakující chladicí kapalina do motoru. Ta způsobí větší množství kouře bílé barvy, který vychází za jízdy z výfuku. Kromě rizika poškození motoru přímo touto kapalinou, hrozí i nebezpečí přehřátí a následného poškození celého motoru kvůli vysoké teplotě způsobené nedostatečným chlazením.