Na dálnici můžete zažít nejrůznější krizové situace včetně této, kdy vybuchlo kolo pohybující se rychlostí přes 300 kilometrů v hodině.
Když jedete po dálnici a jízda je klidná a nerušená, někdy vás napadne, proč nezkusit něco zajímavého, třeba opravdu zrychlit. Tohle napadlo i řidiče Nissanu GT-R, který svůj vůz vyhnal na úctyhodných 327 kilometrů v hodině. Jenže hladkost jízdy, kterou si předtím tak užíval, tímto kouskem vzápětí skončila a něco v jeho vozidle se znenadání rozhodlo, že taková rychlost není úplně na místě.
V obrovské rychlosti je nebezpečná i plechovka, natož kolo
Konkrétně se jednalo o pneumatiku, která v rychlosti 327 kilometrů za hodinu jednoduše explodovala. Řidič Nissanu naštěstí zachoval i v těchto podmínkách zcela chladnou hlavu a jeho chování a adekvátní reakce na problém téměř určitě zabránily nepředstavitelné tragédii, která se mohla stát velice snadno. Roli hrálo také to, že řidič byl střízlivý – tyhle rychlostní kousky totiž obvykle napadají právě řidiče pod vlivem alkoholu.
Je třeba říct, že jakákoli rychlá jízda je spojená s velmi konkrétními risky. Hodně řidičů v takových situacích přestává věnovat jakoukoli pozornost okolí a jen se ponoří do potěšení ze smrtící rychlosti, kdy testují svoje vozy na hranice jejich možností. V tomto případě byla postižená guma znatelně sjetá a zřetelně roky za dobou rozkvětu svého materiálu. Podle názorů více expertů jde o jediné logické vysvětlení této události.
Štěstí řidiče s věcmi pod kontrolou
Tento incident se odehrál už před nějakou dobou na jedné z německých silnic. Proběhlá exploze pneumatiky také roztrhla předek postiženého Nissanu GT-R. Tento řidič ovšem bezpečně zastavil svůj vůz i z této rychlosti, přičemž se jednalo o značně modifikovaný GT-R, který poskytoval výkon až 596 kW, za což vděčí hlavně motoru s kapacitou zvýšenou na 4,3 litru. Mnoho lidí by v takové situaci nepochybně okamžitě zpanikařilo či dokonce zkolabovalo.
Tento případ je poměrně vzácnou ukázkou ukázněného tunnera, jehož jedinou chybou nejspíš bylo zanedbání včasné výměny pneumatiky, což byl nejspíš jediný rizikový faktor celé situace. Jeho další chování svědčí o silné kontrole nad situací i za mezních okolností a stejně tak přehledu o tom, co jeho auto dovede a co čekat v případě nastalých problémů. Střízlivost za volantem takto extrémního vozu budiž příkladem mnoha dalším řidičům toužících po frajeřině.