Zákaz dieselových motorů mnohem dříve, než bylo plánováno? Snaží se o to 27 evropských společností

Boj o benzín a dieselové motory pokračuje velmi silně a v USA byl prezident vyzván k plné elektrifikaci do roku 2035.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Souboj mezi postupující elektrifikací dopravy a dieselovými motor na benzín se odehrává na mnoha frontách. V USA například 12 guvernérů vyzvalo prezidenta Joea Bidena k přechodu na plnou dopravní elektrifikaci do roku 2035. V Evropě lobbuje 27 společností u orgánů EU za podobný výhled. Není přitom snad třeba zdůrazňovat, že jde hlavně o společnosti operující právě v sektoru elektrických vozů.

Možnost dřívějšího zákazu dieselů v Evropě

Volvo a dalších 27 automobilek chce do roku 2035 ukončit prodej benzinových a dieselových motorů v rámci Evropské Unie. Kromě jiných firem patří do tohoto okruhu Chargepoint, Elektreon, EV Box, Fastned, Vattenfall a například Schneider Electric. Svoje motivy obhajují skutečností, že doprava v Evropě je odpovědná za minimálně 15 % emisí CO2, což nepochybně masivně přispívá ke globálnímu oteplování.

iZdroj fotografie: Pixabay

Je ale nutné podotknout, že přímo tato skutečnost nijak neohrožuje zdraví populace. Proto automobilky také argumentují tím, že motory na diesel a benzín produkují 26 % emisí oxidu dusíku, které už jsou pro člověka toxické a odpovědné za předčasnou smrt více jak 50 000 lidí v Evropě každý rok. I globální oteplování je v rámci EU efektivní argument a reálné ohrožení obyvatel boj ještě přiostřuje.

Podíl na výcviku a infrastruktuře

Zmíněné společnosti usilují o zrychlení zákonů na zákaz prodeje právě benzinových a dieselových motorů. Ovšem přechod na elektromobily bude ve stejném měřítku možný pouze při vytvoření adekvátní infrastruktury během nejbližších následujících let. Firmy také představily záměr vytvoření obsáhlého programu na trénink zaměstnanců, protože prozatím chybí také potřebný počet kvalifikovaných mechaniků právě pro elektroauta.

iZdroj fotografie: Pixabay

Pravdou je, že elektromobilita se dostává už i do kamionové dopravy a vypadá to, že je dokonce levnější než tolik zajeté dieselové motory. S raketovým tempem vývoje a vylepšování všech součástí a složek použití vozů začíná být ona infrastruktura a dostatečná kvalifikace personálu servisů dost možná jedinou překážkou toho, aby se elektromobily dostaly skutečně do mainstreamu a přestaly být okrajovým proudem osobní i nákladní dopravy.

Zdroj: AutoCar

Diskuze Vstoupit do diskuze
70 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články