Pokud chcete u svého auta spolehlivý motor, měli byste právě jeden z těchto. Zaručí vám vysoký nájezd kilometrů.
S postupem doby automobilový průmysl neustále modernizuje a vylepšuje motory. Zvyšuje se výkon, snižuje spotřeba a klesají emise vypouštěné do ovzduší. Všechny tyto výhody ale vyžadují použití stále novějších technik a příslušenství. Stále však platí, že čím více součástí motor má, tím je vyšší riziko, že se porouchá. Ve výběru těchto součástí hraje často velkou roli cena. Starší motory bývají většinou spolehlivější, protože jsou použity kvalitnější součásti, než dnes, kdy se hledí především na cenu.
Ford 1.6 16V (Sigma)
Tato varianta motoru se objevuje u první nebo druhé generace automobilu Ford Focus a je známá svou spolehlivostí. Při dodržení servisních intervalů pro výměnu oleje a dalších výměn, je dobrou volbou pro toho, kdo najezdí velké množství kilometrů. Výrobci však upozorňují, aby se díly, jako například svíčky, měnily pouze za originální (v tomto případě od Motorcraft po ujetí 60 000 kilometrů). Jeho nevýhodou je, že není příliš vhodný k přestavbě na LPG.
VW/Škoda/Seat 1.9 TDI
Tento motor je pravděpodobně největším držákem sbírky motorů Škody. Při správné údržbě a pravidelných výměnách oleje je velká šance, že motor vydrží více než půl milionu kilometrů. Tyto motory se dávaly především do první generace Octavie, které jsou často volenou ojetinou i dnes. Navíc jsou známé svým vysokým dojezdem, díky němuž se jich na cestách stále objevuje celá řada.
VW/Škoda/Seat 1.4 16V
Tyto motory představují dobrou volbu zejména u menších automobilů. Jedná se o starší typy atmosférických motorů s nepřímým vstřikováním benzínu. Proti novějším modelům mají tu nevýhodu, že neposkytují tak velký výkon, za to jsou daleko spolehlivější. Pokud tedy nepotřebujete jezdit jako závodník, ale chcete především spolehlivý motor, je právě tento dobrou volbou.
Honda 2.2 i-DTEC
Výjimečně spolehlivý je také motor od Hondy 2.2 iDTEC. Tento motor nejen že má velmi kvalitní rozvody, ale také problémy nejsou ani s turbodmychadlem a EGR ventilem. Místo klapek v sacím potrubí, které se zanáší karbonem, má tato varianta rozdělovací ventil na vstupu do rozdvojených sacích kanálů a okruh EGR ventilu je napojen až za ním. K vysokému nájezdu těchto motorů zaručeně přispívají i krátké servisní intervaly výměn, které jsou stanoveny maximálně po 20 000 kilometrech.
Suzuki 1.3/1.5/1.6 DOHC „M“
Tento spolehlivý motor se objevuje v modelech Suzuki Jimny, Suzuki Swift, Ignis, SX4 a dalších. Řada M představuje malé čtyřválcové motory, které jsou díky své mechanice velmi spolehlivé a odolné. Problémy nejsou dokonce ani se systémem variabilního časování ventilů VVT, který se používá u drtivé většiny. Jeho rozvody jsou řetězové a taktéž bezproblémové. Pokud však přestavíte vozidlo na LPG, může spolehlivost tohoto motoru klesnout, a hrozí riziko tzv. „podpálení ventilů.ˮ