Společnost Kia prochází potichu proměnou, která se dotkne nejen loga. Výrobce sáhl po větší proměně než Volkswagen.
Tyto skutečnosti ještě nebyly nikde oficiálně oznámeny, ovšem první vozy Kia už jsou vybaveny novým logem – krátce poté, co proběhla patentová registrace. Případ Volkswagenu tak není podle všeho jediný, kdy se automobilka snaží o změnu vlastní identity. Německá společnost tento krok ovšem chystala déle než rok, během něhož informace byly prakticky nepostřehnutelné. Kia na druhé straně zvolila přístup poměrně razantní.
Nové logo hlásí novinky z Koreje
Nová podoba loga značky Kia působí luxusnějším dojmem než minulá verze. Dle vyjádření se snaží vystihnout vývoj a pokrok, který Kia zažila během několika posledních desetiletí. Logo bylo navíc použito už v březnu během ženevského autosalonu. Korejci zde představili koncept Imagine, ovšem logu tehdy nikdo nevěnoval zvláštní pozornost. Všichni se nejspíše domnívali, že se jedná o specifickou podobu pro konkrétní příležitost.
Přes existenci loga na oficiálních místech ještě nejsou známé žádné oficiální informace o této změně. Proto je nejspíše jen otázka času, kdy se objeví i tisková oznámení a další skutečnosti, které takovou událost provázejí. Smysl by v tomto případě dávalo spojení s chystanou Optimou, která má mít nový název K7 a na logo by v takovém případě už nepochybně mířila daleko větší pozornost. Logo bylo již na úřadech registrováno v černém i bílém provedení.
Verze pouze na doprovodné materiály
Tyto registrované varianty budou ale pravděpodobně jen součástí brožurek, samotná auta budou mít jinou verzi. Není též vyloučeno, že nové provedení je Korejci vyhrazeno pro vrcholné vozy, což není nijak nová taktika. Tedy to, že řadové vozy mají pouze emblém, zatímco ty vrcholové modely komplikovanější erb. Stejně tak bude patrně varianta pro vozidla s alternativními pohony, která tak budou zřetelně odlišena.
Kupříkladu „Stinger“ je na domácím trhu k dispozici s emblémem ve formě „E“, zatímco model SUV Mohave má vlastní specifický symbol. Ovšem ani tyto verze nemají úroveň či eleganci loga v nové podobě. Kia tak může nakonec všechny své vozy sjednotit pod jednou symbolickou „střechou“. Všechny tyto úvahy jsou ovšem jen ryzí spekulací do doby, než dorazí oficiální tiskové zprávy, že firma takto mění svou identitu.