Řidič BMW vyzval na silnici nenápadnou Ladu. Po pár vteřinách byl nemile překvapen

Závod mezi BMW M5 e60 a starou upravenou Ladou neměl tak jednoznačný průběh, jak by si většina lidí myslela.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Automobily značky BMW jsou známé svým luxusem a výkonem. Jsou navržené tak, aby splnily i ty největší očekávání zarytých fanoušků silných automobilů. Dnešní soupeř BMW Lada to má trochu jinak. Toto malé a jednoduché auto se vyrábělo více než 30 let v nezměněné podobě. Mělo plnit účel běžně dostupného dopravního prostředku, nelze tedy u něj očekávat nějaké sportovní vlastnosti. I přes tuto skutečnost však jeho upravená verze v závodě s BMW M5 dost překvapila.

Lada 2106

U sériové výroby byl pod kapotu Lady montován čtyřválcový motor o objemu 1,6 litru, který nabízel dostatečný výkon 78 koňských sil. Zrychlení z 0–100 km/h zvládal za 16 sekund. Maximální rychlost tohoto ruského vozu byla 154 km/h. Prodej Lady 2106 odstartoval v roce 1975 a ukončen byl až v roce 2006. Neuvěřitelných 31 let se tento vůz prodával beze změny nebo nějakého zásadního vylepšení.

iZdroj fotografie: Depositphotos

BMW M5 e60

Není však poněkud nesmyslné srovnávat Ladu právě s luxusním BMW M5 E60? Čtvrtá generace modelu M5 měla pod kapotou 5,0 litrový motor V10, který vyvíjel výkon až 507 koní, což se s Ladou vůbec nedá srovnat. Jeho zrychlení z 0–100 km/h trvalo pouze 4,7 sekundy a pokud se odstranil omezovač, byla jeho maximální rychlost přes 300 km/h. V tomto případě by tedy nebylo příliš vhodné tato dvě auta srovnávat, protože jsou na tom výkonnostně úplně jinak.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Drobné úpravy před závodem

Jiná situace ovšem nastala, když si majitel Lady udělal na svém voze pár vylepšení, aby přidal pár koní navíc. Pod kapotu svého automobilu namontoval dvoulitrový přeplňovaný motor. Výsledkem jeho pečlivé práce a kreativity je výkon přibližně 300 koní, což už se s BMW M5 E60 může rovnat. Majitelé těchto dvou vozů se rozhodli porovnat, jak si obě auta povedou ve vzájemném závodním duelu.

Jak tedy dopadl závod těchto dvou rivalů?

Většina fanoušků by tvrdila, že BMW M5 má jasně navíc, a vítěz je tedy jasný. Když se obě vozidla postavila na start, technická nadřazenost BMW byla evidentní. Avšak po odstartování už všechno nebylo tak jasné, jak se zpočátku zdálo. Na prvních přibližně 80–100 metrech jasně vyhrávala Lada, která svému soupeři ujela nejmíň o 15 metrů. Po ujetí 100 metrů se však projevila síla BMW, které Ladu pohotově předjelo a svůj náskok si už vzít nenechalo.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Nečekaný průběh závodu

Vítězem se tedy stalo BMW M5 E60, avšak na startu si vedla lépe upravená Lada. Pokud by se tedy uskutečnil závod ve sprintu pouze na vzdálenost například do 100 metrů, byla by velkým favoritem na vítězství právě Lada. I přes (ne příliš výraznou) prohru se Lada nemá za co stydět. Předvedla úctyhodný výkon, který se výrazně přiblížil luxusnímu sportovnímu vozu.

Zdroj: AutoVRN

Diskuze Vstoupit do diskuze
119 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články