Nový superefektivní elektrický motor váží pouhých 30 kg a má 544 koní. Je skutečnou revolucí

Elektromotor s výkonem 544 koní a váhou 30 kg. Pokud se osvědčí, bude mít před sebou široké využití v automobilovém průmyslu.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Elektromotory mají před sebou zářivou budoucnost zejména kvůli zpřísňujícím se předpisům na škodlivé emise. Tento nový elektromotor představuje skutečnou revoluci, která by mohla nadobro nahradit vznětové motory. Se svou nízkou hmotností a vysokým výkonem by se mohl stát jedním z nejlepších motorů budoucnosti. V nabídce těchto motorů si bude moc kupující dokonce vybrat, o jakou variantu napájení má zájem.

Kdo nese zásluhy na tomto vydařeném projektu?

Návrháři elektromotorů se snaží docílit co největšího výkonu. Ten je však do značné míry ovlivněn baterií. Nejnovější zprávy z hlediska pokroku u elektromotorů dorazily z Velké Británie, kde firma Integral Powertrain představila svou novinku, která svými vlastnostmi okamžitě vyrazila dech konkurenci. Na projektu společnost pracovala více než 20 let a jeho výsledky jsou přinejmenším více než uspokojivé.

iZdroj fotografie: Integral Powertrain

Zajímavé parametry motoru

Elektromotory jsou vyráběny v moderní továrně v Milton Keynes v souladu s normami automobilového průmyslu. Motor je založen na technologii Core. Jedná se o zvláštní návrh, který kombinuje precizní design elektromagnetické části se systémem řízení teploty. Nese název e-Drive a v jeho nabídkách se nachází různé varianty napájení. Mezi jeho největší výhody se řadí především vysoký výkon při nízké hmotnosti a samozřejmě ekologický provoz, jak už to tak u elektromotorů bývá.

iZdroj fotografie: Integral Powertrain

Ohromující výkon při nízké hmotnosti

Britská společnost se rozhodla rozšířit jejich použití na více pozemských automobilů. Nové motory z rodiny CTSM242 jsou velmi kompaktní – váží pouze 30 kg. Ve své nejvýkonnější verzi motor vyvíjí výkon 544 koní (400 kW) a maximální točivý moment dosahuje hodnoty až 520 Nm. Je schopen dosahovat nejvíce 15 000 ot/min.

Zdroj: Integral Powertrain

Diskuze Vstoupit do diskuze
63 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články