Italové oživují legendu rallye a znovuzrodili novou Lancii. Bude ovšem stát přes 12 milionů korun

Lancia už sice slavnou 037 vyrábět nemůže, což ale neznamená, že to za ni nemůže udělat nějaký malosériový výrobce v rámci takzvaného restomodu.

i Zdroj fotografie: Kimera Automobili
                   

Legenda – to je správné slovo, které vystihuje Lancii 037. Jedná se o italský rallye speciál, který trápil své soupeře ve skupině B mezi lety 1981 až 1984, a dokonce v roce 1983 získal titul mistra světa konstruktérů.

Kdo by neznal Lancii 037

Supersport s motorem uprostřed a pohonem zadních kol, který se dostal až na tratě světové rallye, kde porážel i silnou konkurenci. V dobách začinajíci skupiny B šlo o jeden z nejlepších závodních strojů. Až do doby, než se začal prosazovat pohon všech kol a mocné Audi Quattro, které bylo do značné míry jenom začátkem.

iZdroj fotografie: Lancia

Nutno podotknout, že i tak 037 uměla svého konkurenta pěkně potrápit, když v roce 1983 Lancia 037 s pohonem zadních kol pokořila Audi Quattro v bitvě konstruktérů. Žádnému vozu s pohonem zadních kol se to už nikdy nepodařilo.

Jak je na tom nové EVO37

Pod kapotou upraveného auta stále běží čtyřválcový motor 2,1 litru. Tým pod vedením konstruktéra Claudia Lombardiho k němu ještě umístil kompresor a turbodmychadlo. Díky těmto vylepšením má vůz nyní více než 500 koňských sil a točivý moment 550 Nm, které na zadní nápravu přenáší manuální převodovka.

iZdroj fotografie: Kimera Automobili

Jako další vylepšení můžeme považovat moderní tlumiče Öhlins nebo karbon-keramické brzdy Brembo. Jiný je i materiál, ze kterého je auto vyrobeno. Původní 037 vznikla ze sklolaminátu, ale v moderním provedení konstruktéři zvolili odlehčené pláty karbonu, díky čemuž má vůz hmotnost necelých 1000 kilogramů.

Kdo stoji za tímto znovuzrozením

Na všechny úpravy dohlížel samotný Claudio Lombardi, bývalý konstruktér Lancie. Tento člověk se podílel již na stavbě původní 037. „Tato skupina prokázala, že ví, co dělá, pracuje velmi disciplinovaně a kombinuje navzájem různé zkušenosti a poznatky jednotlivých členů velice profesionálním způsobem“.

iZdroj fotografie: Kimera Automobili

Kde si takové auto koupíme?

Kimera EVO37 má v plánu vyrobit symbolický počet 37 kusů. Každý z nich bude stát minimálně 480 tisíc eur, tedy v přepočtu asi 12,2 milionu korun. Finální vůz se představí na blížícím se červencovém Festivalu rychlosti v Goodwoodu. První kusy by měly dorazit k zákazníkům v září tohoto roku. Na ukázky z představení vozu se můžete podívat ve videu pod článkem.

Zdroj: Kimera Automobili

Diskuze Vstoupit do diskuze
62 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články