Za normální okolností není běžné vidět vytékat kapalinu z výfukového systému jakéhokoliv automobilu. Pokud se vám to ale u vašeho automobilu stane, není nutné se nijak strachovat, ani panikařit, jedná se totiž zpravidla o vodu. I když není nutné panikařit, pro váš klid v duši bude asi nejvhodnější zkusit identifikovat důvod výskytu této kapaliny ve výfuku. Pokud je to nad vaše schopnosti, bude lepší si automobil nechat zkontrolovat od profesionála. Zabráníte tak zbytečnému prodražení celého problému. Příčin může být několik…
Kondenzace vody (běžná situace)
Při spalování paliva v motoru vzniká mimo jiné oxid uhličitý a voda (vodní pára). Pokud je výfukový systém vašeho automobilu studený, horká vodní pára v něm kondenzuje zpět na kapalinu, kterou pak můžete vidět vytékat z vaší koncovky výfuku.
Voda z katalyzátoru (běžná situace)
Z výfuku jsou vlivem spalovaní vypouštěny do ovzduší nejrůznější toxické uhlíkové plyny. Katalyzátor je pak zodpovědný za redukci (snižování) množství těchto plynů ve výfukovém systému ještě před jejich vypuštěním do ovzduší. To zajišťuje větší ekologičnost vozidel. Když pak katalyzátor pracuje na snižování toxických emisí motoru, jedním z vedlejších produktů pak bývá malé množství vody, která pak vytéká z výfuku.
Teplo od motoru (běžná situace)
Nejčastěji je tento jev pozorován v zimních měsících. Jednotlivé časti motoru potřebují po nastartování trochu času, aby v nich začal cirkulovat olej a mohli se tak začít efektivně chladit. V tomto čase pak motor a jeho části začnou vytvářet větší množství tepla. Neobvykle teplejší tak bude i výfuk. Výsledkem toho je tvorba vody ve výfuku následkem střetu studeného vzduchu zvenku a teplého vzduchu zevnitř.
Vadný píst (neobvyklá situace)
V tomto případě se může jednat o závažný problém. Vada na pístu, nebo pístních kroužcích se dá identifikovat jako nadměrné vypouštění kouře a vody z koncovky výfuku. Pokud je situace opravdu vážná, je možné cítit také zápach hoření a pálení ať už venku, tak také i uvnitř kabiny. Pokud tedy cítíte spáleninu s přídavkem silného kouře a vody z výfuku, zastavte své auto a nepokračujte v jízdě. Zavolejte odtahovou službu a předejte svůj vůz do péče odborníků.
Těsnění hlavy motoru (neobvyklá situace)
Pokud je poškozené těsnění hlavy motoru vašeho automobilu, všimnete si nadměrného kouře a vody ve vašem výfukovém potrubí. Dále tuto poruch můžete detekovat i bubláním (varem) chladící kapaliny v nádržce v motorovém prostoru. V neposlední řadě se váš vůz bude přehřívat. Opět se doporučuje přestat s jízdou a zavolat si pomoc.
Zdroj: CarMechanics